מילה חדשה ללקסיקון: אתמול (ב') הכריזה הוצאת אוקספורד, המוציאה את מילון אוקספורד, על מילת השנה שלה ל-2023 - Rizz. פירושה של המילה הוא סוג של קסם אישי, אפיל רומנטי, היכולת למשוך מישהו מבחינה רומנטית או מינית. ניתן להשתמש בה כשם עצם או פועל.
2 צפייה בגלריה
אוניברסיטת אוקספורד
אוניברסיטת אוקספורד
אוניברסיטת אוקספורד
(Carl Court / GettyImages)
במירוץ שלה לצמרת גברה Rizz על שמונה מילים אחרות, אשר נבחרו בתהליך של הצבעה פומבית ושמתארות בדרכן משהו מרוחה של השנה החולפת. בין המילים שלא זכו בתואר הנחשק קיימות Situationship המתארת מערכת יחסים רומנטית/מינית שאיננה רשמית, Beige Flag המתארת תכונת אופי של שעמום או חוסר מקוריות בפרטנר נבחר, והתואר Swifty ששמור למעריצים ומעריצות של טיילור סוויפט.
לפי הוצאת אוקספורד המילה הנבחרת Rizz, שייתכן ונגזרה מהמילה "כריזמה" (Charisma), זוכה לשימוש רב בקרב הקהל הצעיר, דור ה-Z, כולל שלל האשטגים בכיכובה ברשתות החברתיות. בריאיון ל"באזפיד" בחודש יוני האחרון, השחקן טום הולנד נשאל באשר לסוד ה-Rizz שלו וענה: "אין לי Rizz בכלל. יש לי Rizz מוגבל".
2 צפייה בגלריה
אין לו Rizz? טום הולנד
אין לו Rizz? טום הולנד
אין לו Rizz? טום הולנד
(צילום: gettyimages)
מילת השנה הקודמת של מילון אוקספורד הייתה Goblin Mode, ביטוי המתאר התנהגות עצלה ואנוכית, ללא התחשבות בצרכים של אחרים או תדמיתו של המציג אותה. שנה לפני כן, ב-2020, נבחרה כמילת השנה Vax - קיצור של Vaccine, קרי: חיסון.