אחרי שלקה בשיתוק בחצי מפניו וסיבוב ההופעות שלו, כולל ההופעה הצפויה בישראל, היו בסימן שאלה, ג'סטין ביבר חזר להופיע בתחילת החודש, והמשיך אמש (ג') את הסבב בהלסינקי, פינלנד.
ביבר עלה לבמה (המינימליסטית) בדיוק מדהים - כפי שהובטח בשעה 21:00, ואם לוקחים בחשבון את קטע הווידאו שהתחיל את ההופעה, אז ההופעה החלה מספר דקות לפני כן.
עם אור יום בשמיים (בפינלנד מחשיך מאוחר) כשהוא חמוש בכובע קסקט לבן, גופייה ורודה, מכנסיים וכפפות ורודים, ביבר פתח את המופע עם Introduction.
3 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר
ג'סטין ביבר
פרפורמר מצוין. ג'סטין ביבר בהלסינקי
(צילום: Henri Juvonen)
סימני השיתוק לא נראו על פניו וביבר הציג מופע מוזיקלי מרשים עם להיטים כמו Yummy, Boyfriend, Peaches, Love Yourself, Sorry ואיך אפשר בלי Baby, הלהיט הגדול איתו פרץ והפך אותו לכוכב כבר בגיל 16. אלפי המעריצות הצווחות בפינלנד כנראה בדיוק החלו ללמוד קרוא וכתוב כשהשיר הזה יצא, ואיכשהו הן צעקו כאילו שמדובר בלהיט מהשנים האחרונות.
ביבר רקד והרגיש בטוח מאוד על הבמה, הוא אפילו הוריד חולצה ועשה רושם שהוא בעצמו נהנה מההופעה, אבל ניתן היה לזהות, לפחות לתחושת כותב שורות אלה, משהו כבד בהופעה של הזמר הקנדי. לפרקים נדמה היה שהוא מרגיש כל כך נוח על הבמה שבא לו להתרפק על ספה ולשיר לבד בסלון.
האמת שזה לא היה רחוק מזה, רגע לפני הסיום ביבר התיישב על הפסנתר ושר בעיבוד כמעט חדש לגמרי את הלהיט Peaches. בקהל היה מי שדאג שלא נשמע בלייב את הקנדי מבצע את השיר, אבל אז הוא קם וחזר לעיבוד המקורי שלו.
לא ברור אם לקהל האנמי (ברוב ההופעה הם פשוט לא הגיבו למתרחש, מלבד הצווחות של המעריצות) היה קשר לכבדות הזאת של ביבר, אבל ברור שבפארק הירקון ביבר יצטרך לספק שואו הרבה יותר גדול ממה שעשה בפינלנד. וזה לא שההופעה הייתה לא טובה. נהפוך הוא. ביבר לא התעסק במסביב, הוא עשה מוזיקה ועשה אותה טוב, אבל ספק אם זה יספיק לקהל הישראלי.
צריך לקחת בחשבון שהבמה המינימליסטית שהייתה בפינלנד, תהיה שונה, כך לדברי ההפקה הישראלית - לדבריהם מתוכננת במה גרנדיוזית מרושתת במסכים ובאביזרים מיוחדים שיהיו על הבמה.
3 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר
ג'סטין ביבר
נראה מוכן להופעה בישראל. ביבר
(צילום: Henri Juvonen)
ועוד דבר שיש להגיד על ביבר בחיוב ובערכה: האיש הקדיש נאום בהופעה על גזענות וביקש מהקהל להילחם בה יחד איתו. ובנוסף, באחד משני קטעי הווידאו שהיו במופע, ביבר דיבר על אלוהים ועל היכולת שלנו להסתכל על הדברים הטובים. עניין לא מובן מאליו.
הדבר הקלישאתי ביותר הוא לומר על ביבר שהוא התבגר, כי זה די ברור עבור אדם שהפך לכוכב ענק בגיל 16. אם לא לוקחים בחשבון את הורדת החולצה בזמן ההופעה, ומחשיבים את שלושת השירים השקטים האקוסטיים, ביניהם Swap it Out ששר ביבר כשהוא על כיסא גבוה לצד הנגנים, אפשר לראות שהוא שם את הכוכבות שכל כך אפיינה אותו לאורך השנים עם המעריצות הביבריות - בצד, ומתמקד במוזיקה.
ואכן, היה זה מופע מוזיקלי שהתמקד, הפלא ופלא, במוזיקה. דבר לא טריוויאלי כשמדובר בכוכב פופ מהשורה הראשונה בעולם.
3 צפייה בגלריה
ג'סטין ביבר
ג'סטין ביבר
קהל מעט אנמי ולא מעט מעריצות צווחות. ביבר בהלסינקי
(צילום: Henri Juvonen)
25 שירים עם לא מעט להיטים וגם כמה חדשים, שעה וארבעים דקות, אולי אפילו קצת יותר, בלי הרבה דיבורים ועם קטעי ריקוד רובוטיים שכל כך מזוהים איתו (כולל צעדים בסיום שעלולים לבלבל מתקופות אפלות בהיסטוריית האנושות ומוטב שלא יביא אותם לישראל), ג'סטין ביבר נתן הופעה מוזיקלית טובה. אם הוא יתבל אותה בקצת שואו בפארק הירקון - העתיד ייראה ורוד. לפחות כמו הבגדים שביבר לבש אתמול.
הכתב היה אורח מטעם הפקת המופע בישראל.