הנאום המטלטל של מיס עולם לשעבר, לינור אברג'יל, מעל במת האו"ם: אברג'יל שחוותה אונס נוראי בעצמה זמן קצר לפני שנבחרה לתואר מיס עולם, תקפה בחריפות את צביעות ארגוני הנשים הבינלאומיים ברחבי העולם, בכנס מטעם ישראל באו"ם בניו יורק.
"שמי לינור אברג'יל ואני קורבן אונס", פתחה אברג'יל את דבריה. "הייתי רק בת 18 בזמן הזה. 25 שנים עברו. מאז ה-7 באוקטובר אני שומעת את השדים בראשי, הסרטונים הנוראיים, מחזירים הכל בחזרה. אני מרגישה את הכאב שלהן, את החיים שלהן שנלקחו".
"אני נזכרת בחיבוק החם שקיבלתי לפני 25 שנה מארגוני נשים בינלאומיים, הרגשתי שיש לי גב, שמאמינים לי, שמקשיבים לי. האם אז אותם ארגונים דרשו ממני ראיות? הטילו ספק בגרסתי? ביקשו לבצע חקירה מעמיקה לפני קפיצה למסקנות? לא. כמה נוח היה אז לארגונים האלה להשתמש בשם שלי, בפרסום שלי, להזמין אותי לכנסים המנותקים שלהם, כדי להצטלם עם מי שהפכה עבורן לסמל. וכמה אני מתביישת היום שהייתי ניצבת בהצגה שלהן", אמרה אברג'יל שהגיעה לכנס גם כדי להצטלם לתוכנית חשיפה בקשת.
1 צפייה בגלריה
לינור אברג'יל נושאת דברים בכנס באו"ם
לינור אברג'יל נושאת דברים בכנס באו"ם
לינור אברג'יל נושאת דברים בכנס באו"ם
(צילום מסך)
"אני מתביישת בגלל שהיום בכנסים האלה לא רוצים להציג את כתמי הדם על המכנסיים, את האגנים השבורים, את הגופות המחוללות של אחיותיי", המשיכה, "מחבלי החמאס צמאי הדם תיעדו את פשעי המלחמה שלהם – אבל רוב ארגוני הנשים עדיין שותקים. האמת תיחשף, לא נשכח אותם ונבטיח שהעולם לא ישכח אותן. נהיה הקול שנלקח מהן".