זמרת הFאנק האיקונית, בטי דיוויס, הלכה לעולמה בגיל 77, בביתה שבפנסילבניה, כך דיווח המגזין "רולינג סטון". "בצער רב אני משתף את החדשות על מותה של בטי דיוויס, השפעה מוזיקלית כשרונית, כוכבת וחלוצת רוק, זמרת, כותבת שירים ואייקון אופנה", נכתב בהודעה שהעביר חברה קוני פורטיס. "יותר מכל, בטי הייתה חברה, דודה, אחיינית וחברה אהובה בקהילה... נחלוק כבוד לדמותה היפה, הנועזת והחצופה בהמשך, היום אנחנו מוקירים את זכרה כאדם מתוק, מתחשב ועמוק".
2 צפייה בגלריה
בטי דיוויס
בטי דיוויס
בטי דיוויס
(צילום: Costello/Redferns/GettyImangesIL)
דיוויס הייתה זמרת פורצת דרך ומהפכנית, התקליטים שלה היו יוצאי דופן בזכות ההופעה הווקאלית הפרועה והסקסית שלה ששילבה Fאנק עם דימויים חלליים ומילים פרובוקטיביות. אלבום הבכורה שלה שנקרא על שמה יצא בשנת 1973, שנה לאחר מכן הגיע They Say I’m Different וב-1975 יצא Nasty Gal, האלבום המוכר ביותר שלה שהשפיע על מוזיקאיות ומוזיקאים רבים בזכות התעוזה שלה. היא כתבה את כל השירים באלבומיה ואף הפיקה את שני האלבומים המאוחרים.
בשנת 1968, כשעוד הייתה זמרת בהקלטות אולפן שונות, דיוויס נישאה למוזיקאי הג'אז והחצוצרן הנודע מיילס דיוויס. הם היו יחד רק שנה אחת אך היא השפיעה עליו רבות כאשר הכירה לו את כוכבי הרוק של התקופה בהם ג'ימי הנדריקס וגם את הסגנון הפסיכדלי שלה. הוא הקדיש לה את השיר Mademoiselle Mabry באלבום שלו Filles de Kilimanjaro שעל עטיפתו היא מככבת.
היא נולדה בצפון קרוליינה אך גדלה בפיסטבורג. לניו יורק היא הגיעה בשנות ה-60 ופרחה בסצנת הפופ-ארט של העיר כדוגמנית של מעצבים נודעים כמו האלסטון. על אף שבאלבומים שלה השתתפו מוזיקאים מוערכים מהעיר, אלבומיה לא נמכרו ודיוויס לא זכתה להכרה בזמן אמת. אולם בהמשך היא הוכרה כהשפעה גדולה ומי שסללה את הדרך לאמני ארנ'בי מפרינס ואריקה באדו ועד זמרות עכשוויות כמו קארדי בי ומייגן די סטליון. בשנת 2017 יצא סרט דוקומנטרי על חייה ושירים חדשים שלה כמו גם הקלטות ישנות יצאו לאור לראשונה.
2 צפייה בגלריה
בטי דיוויס
בטי דיוויס
בטי דיוויס
(צילום: Costello/Redferns/GettyImangesIL)