"ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש" ממשיך בימים אלה לגרוף שבחים והכנסות ברחבי העולם, אולם באיחוד האמירויות החליטו שלא להצטרף לחגיגה - וביטלו את שחרור הסרט לבתי הקולנוע, כך דיווח אמש (ה') אתר "וראייטי". אתר "אסקווייר" לקהל היעד במזרח התיכון, ציין כי גם בערב הסעודית ובמדינות נוספות במזרח התיכון, הסרט ייגנז.
ההמשכון של סרט האנימציה הפופולרי מ-2018, "ספיידרמן: ממד העכביש", תוכנן לעלות לאקרנים ב-22 ביוני לפני חג עיד אלאדחא, אולם כעת נודע כי הוא לא עמד בדרישות בצנזורה האזוריות ובשל כך לא יופץ בבתי הקולנוע.
מקורות אמרו ל"וראייטי" כי סצנה שבה מופיע ברקע למספר שניות דגל הגאווה הטרנסג'נדרית ועליו הכיתוב "הצילו חיים של טרנסג'נדרים" היא ככל הנראה הסיבה העיקרית להחרמתו. גם ברשתות החברתיות רבים מייחסים את החרם לסצנה הזו.
באתר "אסקווייר" נמסר כי על אף שב-2021 פורסם כי תם עידן הצנזורה באיחוד האמירויות, ובסוכנות הידיעות AP אף פרסמו ציטוט מנציג ממשלתי שהכריז כי "סרטים יוקרנו בגרסתם הבינלאומית", נראה כי בפועל זהו אינו המצב. עדיין קיימים קווים מנחים בהתאם למנהגים והערכים המקומיים שסרטים בינלאומיים, כמו גם הפקות מקור, צריכים לעמוד בהם - ובעיקר סרטים שקהל היעד שלהם הוא ילדים, בהם סרטי אנימציה.
1 צפייה בגלריה
מתוך "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"
מתוך "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"
מתוך "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"
(צילום: באדיבות פורום פילם)
זוהי אינה הפעם הראשונה שבה סרט אנימציה נאסר לשידור באיחוד האמירויות ובערב הסעודית, כאשר בשנה שעברה גם "שנות אור" מבית דיסני פיקסאר לא שוחרר לבתי הקולנוע, ואף הוסר משירות הסטרימינג של דיסני+ באזור, בגלל סצנה עם נשיקה גאה שמופיעה בו.