לראשונה מאז 1945 ניגנה התזמורת הפילהרמונית הישראלית במדינה ערבית, זאת במסגרת קונצרט שנערך הערב (ג') באבו דאבי שבאיחוד האמירויות.
3 צפייה בגלריה
התזמורת הפילהרמונית באבו דאבי
התזמורת הפילהרמונית באבו דאבי
קונצרט היסטורי. התזמורת הפילהרמונית באבו דאבי
הקונצרט ההיסטורי התקיים באודיטוריום של מרכז המופעים "ארמון האמירויות". הקהל היה מורכב מאמירתים בגלימות מסורתיות, ידידי התזמורת הפילהרמונית שהגיעו מכל העולם, קהל מקומי וגם רעיית נשיא המדינה מיכל הרצוג.
להב שני, המנצח ומנהלה האמנותי של התזמורת הפילהרמונית, נשא דברי פתיחה קצרים על המעמד ההיסטורי וההתרגשות שאוחזת בו ובתזמורת - קונצרט ראשון שלהם במדינה ערבית מזה 77 שנים - ואז הניף את שרביט הניצוח על המנון איחוד האמירויות "חיי ארצי" ועל "התקווה".
3 צפייה בגלריה
התזמורת הפילהרמונית באבו דאבי
התזמורת הפילהרמונית באבו דאבי
להב שני נושא דברים בפתיחה
בהמשך ניגנה התזמורת את הקונצ'רטו מספר 23 לפסנתר ולתזמורת של מוצרט, כשלהב שני משמש בו זמנית כסולן-פסנתרן וכמנצח. בהמשך ניגנה התזמורת את הסימפוניה ה-1 של מאהלר - ביצוע נלהב שזכה לתשואות סוערות במיוחד.
"אני נרגשת ליטול חלק באירוע היסטורי ופורץ דרך, שמייצג קפיצת מדרגה חדשה במערכת היחסים החמה בין מדינותינו, והפעם במישור התרבותי, בהובלת אחד מהסמלים התרבותיים החשובים ביותר שלנו - 'הפילהרמונית הישראלית'", אמרה הרצוג. "לצלילים יש כוח מיוחד, המניע את הנפש ומחבר אנשים, קהילות ואומות. ברור מעבר לכל ספק כי ככל שנבסס יסודות משותפים חזקים יותר, כך נמשיך ונחזק את עתידו של השלום".