שש נשים התלוננו כי השחקן פרד סבאג' הטריד אותן מינית על סט הצילומים - כך דווח היום (ד') ב"הוליווד ריפורטר". לפני כשלושה חודשים פורסם כי סבאג' פוטר מתפקידו כבמאי של העונה החדשה של "שנות הקסם" (הסדרה שבה החל את דרכו כילד) בעקבות תלונות על התנהגות בלתי הולמת שלו על הסט.
2 צפייה בגלריה
פרד סבאג'
פרד סבאג'
פרד סבאג'
(צילום: AP)
שש הנשים שלחו ביחד תלונה לחברת דיסני, שהפנתה אותן לשיחה עם אגף משאבי האנוש. "ייאמר לזכותם, שהם יצרו איתי קשר תוך שעות ספורות", סיפרה אחת הנשים. "חקירה החלה מיד ונאסר עליו לשהות על הסט". באותה עת פורסמה הודעה כי פיטוריו של השחקן התרחשו על רקע "האשמות על התנהגות בלתי הולמת". "אני ושאר הנשים מרגישות שאנשים צריכים לדעת מה הייתה ההתנהגות הפסולה", אמר אחת הנשים.
זאת לא הפעם הראשונה שסבאג' מואשם בהטרדה מינית. ב-1993 נתבע השחקן (אז בן 16) על ידי יצרן תלבושות בסט של "שנות הקסם" בטענה שהטריד אותו מינית. בנוסף, אישה בצוות ההפקה של הסדרה "הכריש" (שעלתה בפוקס בין השנים 2016-2015), התלוננה כי סבאג' כל הזמן דיבר גסויות כלפי נשים בצוות, ואף תקף אותה בזמן מדידות. פוקס לא מצאו הוכחות להתנהגות לא הולמת מצדו של סבאג'. בשני המקרים, השחקן הכחיש את הדברים.
2 צפייה בגלריה
"שנות הקסם"
"שנות הקסם"
"שנות הקסם"
(צילום: ABC)
לדברי המתלוננות, לסבאג' יש שני צדדים מאוד שונים זה מזה – מצד אחד הוא כריזמתי ותומך ומצד שני יש לו צד אפל יותר וכועס. לדבריהן, התנהגותו השלילית הופנתה תמיד כלפי העובדים בדרגות הנמוכות יותר על הסט, ואף פעם לא התרחשה מול מנהלים ושחקנים, "הם ראו את הצד הטוב שלו", אמרה אחת המתלוננות.
בנוסף, אחת הנשים שדיברו עם "הוליווד ריפורטר" סיפרה על מקרה ספציפי שבו השחקן הטריד אותה. לדבריה, הדבר אירע בעת שהצוות היה ביחד בבר שנמצא בקרבת ביתו של סבאג'. "הוא קנה שוטים לכולם", אמרה האישה, והוסיפה כי כאשר נכנסה לשירותים היא הבחינה שהוא נכנס אחריה. "התחלתי לצחוק, כאילו 'מה אתה עושה, זה שירותי נשים'". לדבריה, סבאג' ניגש אליה עם "עיניים מתות", ודחף אותה לקיר. "אמרתי לו 'בבקשה אל תעשה את זה'. התכוונתי להרס של החברות שלנו". למרות זאת, השחקן נישק אותה בחוזקה ונגע בה שוב ושוב, על אף שהיא ניסתה לדחוף אותו ממנה. "הלכתי אחורה והוא הפסיק בכעס".
האישה שיתפה עם העיתון הודעה קולית שקיבלה מסבאג' לאחר המקרה. בהודעה אומר השחקן: "הייתי אידיוט ענקי. אידיוט ענקי, ואני ממש מצטער. אני די חייב לך התנצלות. האמת היא שאני ממש מחבב אותך ואני מאוד רוצה שנהיה חברים, ואני מצטער שדפקתי את זה". לדבריה, היא לא הגיבה להודעתו.
סבאג' מסר ל"הוליווד ריפורטר" בתגובה: "מאז שהייתי בן 6 עבדתי על מאות סטים ועם אלפי אנשים, ותמיד שאפתי לתרום לסביבת עבודה בטוחה, תומכת ומכילה. זה מצער ללמוד שיש עובדים שחושבים שנכשלתי במטרות האלה. בעוד שיש כמה מקרים שדווחו שבשום אופן לא יכלו להתרחש, כל אדם שמרגיש פגוע מהמעשים שלי הוא אדם אחד יותר מדי. אני אעבוד על שינוי של כל התנהגות שהייתה לה השפעה שלילית על מישהו, כי שום דבר בעולם הזה לא יותר חשוב בשבילי מלהיות תומך כחבר לעבודה, כחבר, כבעל, כאב וכאדם".