בוקר טוב, מקרונים נורווגים שכמוכם. אתם לא טועים. קו האופק הזה שמתקרב אלינו הוא אכן הגמר, כלומר סיומה של העונה הנוכחית של "האח הגדול", הבא עלינו לטובה בעוד יומיים. כל כך חבל שדווקא עכשיו, רגע לפני שמתפנים, מתחילה להתבהר התעלומה הגדולה של העונה הזאת: מי זאת שרית? איך היא הסתננה לבית האח? איך העורכים של התוכנית לא שמו לב שמדי פעם השתרבבו להם פריימים של אישה לא מוכרת לפרקים? ואיך, למען השם, היא הצליחה להגיע לגמר?
3 צפייה בגלריה
"האח הגדול"
"האח הגדול"
"האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
אין ספק שטובי מהנדסי התודעה (או מהנדסי הקולות) חברו יחד כדי לאפשר את ההרכב המסעיר הזה של רביעיית הגמר, שכולל רשע אחד (אורן), תם אחד (עומר), חכם אחד (תמיר) וזאת שלא יודעת לשאול או לענות או להתקיים. כלומר, עד השבוע, כי בפרק ששודר אמש התברר לנו ששרית דווקא קיימת ועוד איך. כן, בניגוד לסברה הרווחת, היא נוכחת בגוף ובנפש ואנחנו חולקים איתה זמן ומרחב. היא מתאפרת! היא דרמטית! היא רבה עם אורן! היא חיה מחוץ למזוודה! ואם מישהו ישאל אתכם מעכשיו והלאה מי זאת שרית תדעו לענות לו ששרית היא האישה של לירז.
העולם מלא באירועים מדהימים, אבל הפלאי מכולם הוא כנראה נוכחותה של שרית בגמר. כל כך פלאי שהוא כבר גובל בבדיחה קיומית. כדי להבין אותו צריך כנראה להביט בתמונה המלאה, ובקיומם של גורמים עליונים כמו סטטיק ועומר אדם שהמליצו לצופים של "האח הגדול" להשאיר בבית את שרית למרות שהנוכחות שלה בעונה הזאת הסתכמה בהיותה רוח רפאים. חשבתם שזהבה הייתה חיוורת? זהבה הייתה צ'ה גווארה לעומת שרית. היה את העניין הפעוט הזה עם עמוד השדרה הנעדר שלה, אבל זה לא משהו שפסיכולוג או כירורג טוב לא יכולים לפתור והיא לפחות הייתה שם בזכות עצמה.
3 צפייה בגלריה
"האח הגדול"
"האח הגדול"
"האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
העובדה ששרית היא הייצוג הנשי בגמר מופרכת עוד יותר בהתחשב בעובדה שלפניה נפרדנו מטיטי, אישה משכמה ומעלה, דיירת שהניעה עלילה בבית האח ושהיה תענוג להקשיב לה רוב הזמן. אתמול נפרדו גם מאור שפיץ, שעם כל ההסתייגויות הביאה גם משב של רגיעה בוגרת ושפויה בדרכה המילניאלית. שרית היא הנפצה טראגית, נרטיב שחותר תחת הפורמט עצמו. כשהיא תצא החוצה ותגלה שהאנשים שהצביעו לה לא יודעים עליה שום דבר והם פשוט צייתו לבעלה העוד-רגע-בינלאומי - ובכן, לפי הנאום האחרון שלה נשמע שלא תהיה לה בעיה עם זה. אם צריך היא תתהלך בסחבות כלובשת קטיפה מבריקה, כי היא האישה של לירז.
אבל זה מה שיש ועם זה ננצח. כלומר מישהו אחר ינצח. מי זה יהיה? אם לסמוך על הסקרים, ביבי נתניהו. אבל אם לסמוך על הקולות ברשת, כנראה שאורן חזן. חזן, שכבר הטמין בחשבון שלו יותר מחצי מיליון שקלים עבור ההשתתפות בעונה הזאת מטריל זה זמן מה שהוא עומד לבצע מהלך מדהים בגמר. הסברה היא שהוא עומד להעביר את סכום הזכייה שלו פלוס הכתר לתמיר, בהנחה שהוא יגיע למקום השני. אם זה אכן יקרה זה יהיה מהלך מחוכם מאוד מצדו. חזן הגיע למדורת השבט, עמוק בשלב הכיבוי הצופי, כדי לתקן את הדימוי הציבורי שלו ואולי אפילו להכשיר את חזרתו לפוליטיקה (או ל"גולסטאר"). במובן מסוים הוא הצליח, לא פעם משום שמולו עמדו אנשים בורים ממנו, פחות מודעים ממנו או סתם מעצבנים ממנו. חלק פשוט לא יודעים להשתמש באביזרים ולא השכילו להבין את קסמו האינסופי של חלוק רחצה שחור.
3 צפייה בגלריה
"האח הגדול"
"האח הגדול"
"האח הגדול"
(צילום מסך, רשת)
תמיר הוא דייר מאוד אהוב (המעריץ הכי גדול שלו הוא כנראה רועי עוז) - בין אם בגלל הגלגול הראשון שלו בעונה הרביעית, או בעונה הבוגרת והנוכחית שלו. העברת השרביט לתמיר תקנה לחזן את הדימוי ההומני והאנושי שכל כך חסר לו ותביא לו ניקוד בקרב קהלים שהם לא הקהלים הטבעיים שלו. אולי הוא אפילו יצביע בשבילו בבחירות הבאות, ואולי הם סתם יהיו "חברים טובים שצוחקים ובונים דברים". ועל זה נאמר "נפלאה אהבתך לי מאהבת נשים" (ולא, אורן, לא "טובה אהבתך לי מאלף נשים". אם אני לא טועה, בבית האח מונח איזה רב מכר, מומלץ לדפדף בו מידי פעם. סיפורים נהדרים, גיבורים טראגיים. סוף טוב).
יש עוד יומיים וקצת לפנינו עד שהקונפטי יצנח, ואת ההספדים לפורמט אני אדחה, ברשותכם, לסיכום פרק הגמר. עד אז בואו נקווה שגם אם שנת הלימודים הקרובה לא תפתח כמתוכנן, עדיין נצליח למצוא דרך ללמוד השנה כמה דברים, לפחות בתחום הטלוויזיה. הצלחות לכולם.