ב-5 בספטמבר 1964 נרצח אהרון לופו בן ה-30 בחדר המדרגות בכניסה לביתו מירייה בודדת מרובה עוזי. על אף שנעצר חשוד ברצח, שהכחיש את הדברים ולאחר מכן גם נטל את חייו - בחודשים הבאים נרצחו עוד שני קורבנות בדיוק באותו אופן, אך זהות הרוצח מעולם לא נחשפה. 60 שנה לאחר מכן, עורכת הדין והפודקאסטרית החובבת דפנה שחק (בקריינותה של עדי דרורי) שבה לאותו רצח משולש בהסכת חדש בניסיון לפענח את התעלומה. זוהי העלילה של "המפצחות", פודקאסט עלילתי בלשי חדש מבית "מדברים עברית". האזינו לשני הפרקים הראשונים
שחק חוברת למירי נחום (בקריינותה של טלי קרק), סגן ניצב בדימוס וחוקרת משטרה בעברה, והשתיים פוצחות בחקירה בלשית מורכבת, כשכל מה שנשאר אחרי 60 שנה אלו עדויות, פיסות עיתונים ומידע מפוזר שצריך ללקט. אלא שבמהרה נחשף כי התעלומה שבשידור אינה הפרשייה החשודה היחידה - כשהבחור החדש שעימו דפנה יוצאת מדליק אצל נחום ואצל דולב, טכנאי הסאונד שלהן, את כל נורות האזהרה האפשריות.
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
האם יצליחו למצוא את הרוצח?
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
את הפודקאסט כותבות נילי אסיא ומעין רוגל, סופרות מתח ובילוש ששיתפו פעולה בפודקאסט הספרותי "סופרות לאחור". הפרשה ההיסטורית היא בדיונית, אך נכתבה בהשראת פרשה אמיתית משנות ה-60 המוקדמות. ההסכת הוא חלק מז'אנר הו-דאן-איט ("מי עשה זאת?", בעגה האגתה-כריסטית), שהפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות עם להיטים דוגמת הסדרה "רק רוצחים בבניין", שעוסקת גם היא בפודקאסטרים חובבים המפענחים מקרי רצח, או סרטי "רצח כתוב היטב".