השחקן ארנולד שוורצנגר העלה אתמול (ב') בשעות הערב קטע וידאו בן 12 דקות ובו הוא מתייחס לכמות הגואה של פשעי שנאה בארצות הברית ובייחוד פונה לאלו שמבצעים או שוקלים לבצע אותם, כמו גם כאלו ששונאים אנשים אחרים בגלל הדת, צבע העור או המגדר שלהם.
1 צפייה בגלריה
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר
ארנולד שוורצנגר
(צילום מסך)
הדברים שאמר היו בוטים ובין היתר קרא לאלו שמלבים את השנאה "לוזרים", אך במקביל פנה אליהם ואמר "אני דואג לכם", וניסה לשכנע אותם לבחור בדרך אחרת.
"אם אתם מוצאים את עצמכם תוהים האם דרך השנאה עשויה להיות הגיונית עבורכם מסיבה כזו או אחרת, או אפילו רוצים לעטוף את עצמכם בדגל השנאה, אני רוצה שתדעו איפה אותה דרך נגמרת", הוא אמר.
"מעולם לא הייתה תנועה מוצלחת שבוססה על עקרונות השנאה", שוורצנגר טען. "נאצים? לוזרים. צבא הקונפדרציה? לוזרים. תנועת האפרטהייד? לוזרים. אני לא רוצה שתהיו לוזרים. אני לא רוצה שתהיו חלשים. למרות שכל החברים שלו כנראה יאמרו, 'ארנולד, אל תדבר עם האנשים האלו, זה לא שווה את זה', לא אכפת לי מה הם אומרים. אכפת לי מכם. אני חושב שאתם שווים את זה. אני יודע שאף אחד לא מושלם. אני יכול להבין איך אנשים יכולים ליפול לתוך מלכודת של דעה קדומה ושנאה".
"זה קל יותר לתרץ תירוצים שהיהודים זוממים לבלום את ההתקדמות שלכם במקום להודות שאתם פשוט צריכים לעבוד יותר קשה", הוא המשיך. "זה קל יותר לשנוא מאשר ללמוד. אין אדם שבחר בדרך הקלה של שנאה שהגיע לסופה ואמר, 'איזה חיים היו לי'. לא. הם מתים בייסורים, בדיוק כפי שהם חיו".
"לא משנה כמה רחוק הגעתם, אני רוצה שתדעו שעדיין יש לכם הזדמנות לבחור בחיים של כוח", הוסיף השחקן בן ה-75. "אתם צריכים להילחם במלחמה נגד עצמכם. דרך השנאה היא קלה יותר - אתם לא צריכים לשנות כלום, כל דבר בחייכם שאתם לא מרוצים לגביו יכול להיות אשמתו של מישהו אחר, אבל אתם תסיימו אותה שבורים. אני לא רוצה שתעברו את כל זה".