לאחר שפורסם מוקדם יותר השבוע שליזו נתבעה על ידי שלוש מהרקדניות שלה לשעבר, שהאשימו אותה בהטרדה מינית וביצירת סביבת עבודה עוינת - הזמרת המצליחה הגיבה היום (ה') לראשונה: "אני לא כותבת כדי שיתפסו אותי כקורבן, אבל אני גם יודעת שאני לא נבל כמו שאנשים והתקשורת ציירו אותי בימים האחרונים. אני מאוד פתוחה לגבי המיניות שלי ומביעה את עצמי, אבל אני לא יכול לקבל או לאפשר לאנשים להשתמש בפתיחות הזו כדי להפוך אותי למשהו שאני לא".
1 צפייה בגלריה
ליזו
ליזו
ליזו
(צילום: AP)
"הימים האחרונים היו קשים ומאכזבים עד מאוד. מוסר העבודה שלי והערכים שלי הוטלו בספק, והעבירו עליי ביקורת. לרוב אני בוחרת שלא להגיב להאשמות שווא, אבל ההאשמות האלו יותר מדי מקוממות ולא אמינות", כתבה ליזו בתחילת הפוסט שעלה ברשתות החברתיות, והוסיפה: "הסיפורים השערורייתיים שסופרו מגיעים מעובדות לשעבר שכבר הודו בפומבי שנאמר להן שהתנהגותן במהלך הטור הייתה לא הולמת ולא מקצועית. כאמנית תמיד התלהבתי מאוד ממה שאני עושה. אני לוקחת את המוזיקה וההופעות שלי ברצינות, כי בסופו של יום אני רוצה לייצר רק את האמנות הטובה ביותר שמייצגת אותי ואת המעריצים שלי.
"עם תשוקה גדולה מגיעה עבודה קשה וסטנדרטים גבוהים. לפעמים אני צריכה לקבל החלטות קשות, אבל זו אף פעם לא הכוונה שלי לגרום למישהו להרגיש לא בנוח או כאילו לא מעריכים אותו. אין דבר שאני לוקחת יותר ברצינות מהכבוד שמגיע לנו כנשים בעולם. אני יודעת איך זה מרגיש לחוש בושה על בסיס יומיומי, ולעולם לא הייתי מבקרת או מפטרת עובד בגלל המשקל שלו. אני פגועה, אבל אני לא אתן לסיפור הזה להאפיל על העבודה הטובה שעשיתי בעולם הזה. אני רוצה להודות לכל מי שתמך בי והרים אותי בתקופה הקשה הזו".
בכתבה שהתפרסמה השבוע ב-NBC, טענו שלושת הרקדניות שליזו העירה הערות הנוגעות למשקל שלהן ולחצה על אחת מהן לגעת בצורה לא הולמת באחת החשפניות במועדון שבו בילו. "ההתנהגות המדהימה ויוצאת הדופן של ליזו והצוות, והיחס שלהם לרקדניות הפוך לחלוטין לכל מה שליזו מדברת עליו ומקדמת בצורה פומבית", אמר עורך הדין של השלוש, רון זמברנו, והתייחס לעובדה שהיא ידועה בתור מי שמקדמת תדמית גוף חיובית.
בין הטענות בכתב התביעה ליזו מואשמת באפליה של בעלי מוגבלות, סביבת עבודה עוינת, הטרדה מינית ואי-עצירת כל המעשים המתוארים. באחד המקרים, בעת בילוי במועדון חשפנות באמסטרדם, כך לפי הכתוב, ליזו "החלה לקרוא לרקדניות שלה, בזו אחר זו, לגעת בחשפניות הערומות". עוד נטען כי היא לחצה על אחת מהתובעות לגעת בחזה של החשפניות במקום. לאחר שהיא סירבה מספר פעמים, כוכבת הפופ המשיכה לדחוק בה לעשות זאת כשהיא מרימה את קולה עוד ועוד. בסופו של דבר היא אכן עשתה זאת.
במקרה נוסף, שלוש התובעות הוזמנו על ידי ליזו למועדון בפריז, אך היא לא ציינה בפניהם שמדובר בבאר קברט שבו כולן ערומות. התובעות טענו שהזמרת "מנעה מהם את הבחירה האם להגיע לשם או לא". לאחר הופעה בפסטיבל SXSW, ליזו, כך נכתב, עשתה שיימינג בנוגע למשקל של אחת הרקדניות, כשבנוסף היא והכוראוגרפית של הלהקה אמרו לאותה רקדנית אחר כך שהיא נראית "פחות מחויבת". הערה שבתביעה מציינים שכוונה לעבר המשקל שלה.