השחקן והקומיקאי ריצ'רד לואיס, שנחשב לאחד מגדולי הסטנד אפ האמריקאי לדורותיו, הלך לעולמו בגיל 76 - כך התפרסם היום (ד') מטעם צוות הניהול שלו. במגזין "וראייטי" דווח כי לואיס מת כתוצאה מהתקף לב.
1 צפייה בגלריה
ריצ'רד לואיס
ריצ'רד לואיס
ריצ'רד לואיס
(צילום: AP)
"ריצ'רד ואני נולדנו בהפרש של שלושה ימים באותו בית החולים, ובמשך רוב חיי הוא היה כמו אח עבורי", ספד לו לארי דייויד, מי שליהק את לואיס לסדרה הקומית המצליחה שלו "תרגיע" לפני 24 שנים. "היה לו את השילוב הנדיר של להיות הבן אדם הכי מצחיק וגם הכי מתוק. אבל היום הוא גרם לי לבכות, ועל זה לעולם לא אסלח לו".
גם ג'יימי לי קרטיס, שכיכבה לצד לואיס בסיטקום Anything But Love בסוף שנות ה-80, ספדה לו: "אני פיכחת בגללו. הוא עזר לי. לנצח אהיה אסירת תודה על מעשה החסד הזה". סטיב מרטין, שפרץ במקביל ללואיס בשנות ה-70, הגיב בקצרה לפוסט שפרסמה ב-X בט מידלר, אשר הודיעה על מותו של לואיס: "עצב גדול".
לואיס, ממוצא יהודי, נולד בברוקלין והחל את קריירת הסטנד אפ שלו בתחילת שנות ה-70. כוכבו דרך בהמשך העשור, לאחר שהתארח ב"טונייט שואו" שהנחה ג'וני קרסון. במהלך שנות ה-80 המשיך לואיס להופיע בתוכניות האירוח האמריקניות השונות, לעיתים קרובות בתוכנית של דייויד לטרמן, ויצר לעצמו פרסונה מובהקת: לבוש-שחורים, בעל הומור ציני ואפל, וחסר מורא בכל הנוגע לחשיפת שדיו הפנימיים ומאבקיו - בהם מאבקיו בדיכאון, בסמים ובאלכוהול.
לקראת סוף שנות ה-80 הקליט לואיס שלושה ספיישלי סטנד אפ פופולריים ששודרו ב-HBO, והמשיך לבסס מעמדו כקומיקאי מוביל בבידור האמריקני. בין 1988 ל-1992 כיכב כאמור בסיטקום Anything But Love לצד ג'יימי לי קרטיס ברשת ABC. ב-1993 כיכב לואיס גם בקומדיה "רובין הוד: גברים בגטקעס", בבימויו של מל ברוקס, שם גילם את הנסיך ג'ון. עוד השתתף לואיס בסרט "לעזוב את לאס וגאס" (1995) לצד ניקולס קייג'.
בראשית שנות ה-90 סבל לואיס מהתמכרותו לסמים, בעיקר קוקאין וקריסטל מת', אך לקראת אמצע העשור לקח את עצמו בידיים ונגמל. משנת 2000 החל לואיס לככב גם לצד לארי דייויד בקומדיה הטלוויזיונית "תרגיע", שם גילם גרסה מוקצנת של עצמו. גם במציאות היה לואיס חברו הטוב של דייויד - השניים נפגשו לראשונה כאשר היו בני 12, במחנה קיץ.
באפריל 2023 חשף לואיס כי בשלוש השנים האחרונות התמודד עם מחלת הפרקינסון. עוד קודם לכן סבל מבריאות לקויה ועבר מספר ניתוחים בזה אחר זה, כולל החלפת מפרק בירך. הוא הותיר אחריו אישה, ג'ויס לפינסקי, לה נישא ב-2005.