בכל מה שקשור למוזיקה חדשה, טיקטוק כבר מזמן הפכה להיות שחקנית מרכזית בייצור כוכבים ובגילוי של להיטים. הרצון לייצר רגעים ויראליים - אותנטיים ככל שיהיו - הפכו לפיצוח המרכזי של סוכני אמנים בתעשיית המוזיקה הבינלאומית. אבל את סיפור ההצלחה של השיר Love Nwantiti, ששנתיים לאחר צאתו הפך משיר אנונימי ללהיט, קשה לזייף ובטח שקשה לחקות. "הפעם הראשונה שנתקלתי בשיר שלי בטיקטוק היה כשמשתמשים התחילו לעשות איתו אתגרים", סיפר Ckay (סיקיי) בריאיון ל-ynet. "היה את האתגר הזה שאנשים מציגים את עצמם, את השם שלהם, הגיל, מדינה, מה המזל שלהם וכו'. זה היה האתגר הראשון עם השיר שראיתי".
2 צפייה בגלריה
Ckay
Ckay
"זה באמת התעלה מעל כל הציפיות שלי". Ckay
(צילום: באדיבות וורנר מיוזיק ישראל)
אבל האתגר הפשוט הזה היווה רק את תחילת הדרך הוויראלית המשוגעת של השיר. "מאותו רגע השיר היה פשוט בכל מקום. בטיקטוק, באינסטגרם, במסיבות. זה היה מאוד מרגש כשזה קרה. ידעתי שזה שיר טוב כשהקלטתי אותו - אבל זה באמת התעלה מעל כל הציפיות שלי".
סיקיי אומנם ידע שהשיר שלו מוצלח, אבל הוא ודאי לא דמיין שהשיר יצבור כ-600 מיליון צפיות ביוטיוב, עוד מאות מיליוני השמעות באפליקציות הסטרימינג ומספר אטומי של כשני מיליארד סרטונים בטיקטוק. חלק משמעותי מהחשיפה המאוחרת והגדולה של השיר משויכת דווקא למשתמשת נוספת באפליקציה - טרייסי ג'וזף, שהכוריאוגרפיה שלה לשיר הפכה לאתגר הפופולרי ביותר שהתפוצץ ברשת ושסחף אחריו גם מפורסמים מכל העולם. מיליוני אנשים צילמו את עצמם רוקדים לצלילי השיר, בהם גם כריסטיאנו רונאלדו, הדוגמנית וויני הארלו והראפר שון "דידי" קומבס. לא פלא שההצלחה המאסיבית שלו הפכה את סיקיי לאחד מהאמנים האפריקניים המצליחים בעולם.
בשני העשורים האחרונים ניכרת השפעת צלילי האפרוביטס, המוזיקה הפופולרית שמקורה באפריקה, והשתלבותה בצורה משמעותית במיינסטרים ברחבי העולם. מוזיקאים כמו וויזקיד ובורנה בוי הצליחו להשתלב-ספק-להשתלט על תעשיית ההיפ הופ והפופ, לשתף פעולה עם אמני ענק כמו דרייק, ביונסה וג'סטין ביבר ולהתהדר במספר נאה של פרסי גראמי על המדף. אבל לעומת שניהם, שזוכים להצלחה והכרה בסדר גודל בינלאומי עם קהל שהולך איתם דרך - סיפור ההצלחה של סיקיי הוא בהחלט שונה בנוף.
אתה יכול להסביר למה לקח לשיר הזה שנתיים עד שהצליח? "אני לא ממש יכול להסביר את זה. השיר הזה עשה מסע: מניגריה לשבעה מיליארד אנשים בעולם. לכל דבר לוקח זמן לעבור דרך. כשהוצאתי את השיר הזה לא הייתי אמן גדול ולא הייתה לי את כמות הקהל שיש לי היום. ז'אנר האפרוביטס כבר הפך להיות סנסציה עולמית וכן, Love Nwantiti הוא שיר שעמד בחזית שלו והיה לו מסלול שונה מאוד משירים אחרים, זה היה ממש רגע מיוחד בשביל האפרוביטס".
2 צפייה בגלריה
Ckay
Ckay
עטיפת האלבום Sad Romance
במסע שהשיר עשה הוא גם כמובן הגיע לישראל וחרך את המצעדים. אנשים זמזמו את ה"אה אה אה" המוכר בפזמון, אבל את יתר המילים הם לא ממש ידעו לשיר - וגם לא ידעו על מה הוא מדבר. "Love Nwantiti אומר בעצם 'אהבה קטנה'", ממשיך סיקיי. "זה שיר רומנטי, שמדבר על ביטויי האהבה שלי במערכת יחסים קודמת שהייתה לי. השיר נכתב בשפת האִיגְבּוֹ, שפה המשלבת דיאלקט דרום-מזרח ניגרי ואנגלית מעורבת (פידג'ין), ולכל מילות השיר יש תרגום באינטרנט, אתם יכולים לבדוק", הוא מציע בחיוך למעריצים שאינם דוברים את השפה.
על אף פערי השפה, המוזיקה והמנגינה הצליחו לכבוש מעריצים ברחבי העולם, וכעת, לאחר ההצלחה המסחררת של הלהיט הבודד הזה, הגיע זמנו של סיקיי להתקדם הלאה. אלבומו השני Sad Romance יצא בשבוע שעבר, בתקווה שיצליח לשחזר את ההצלחה של הלהיט הגדול ביותר שלו.
"באלבום הזה אני מדבר הרבה על מערכות היחסים שלי ועל חוויות שעברתי. אני קורא לז'אנר המוזיקלי שלי אימו-אפרוביטס (Emo מלשון Emotions, מ"ח), כי מאוד חשוב לי להכניס רגשות לשירים שלי וזה לדעתי גם ההבדל ביני לבין אמני אפרוביטס אחרים. יש לי גישה אחרת לסאונד. אנשים לא באמת יכולים לשים לב להבדל אבל זה פשוט נשמע שונה. ככה המאזינים יכולים ליהנות מהמוזיקה שלי, להרגיש אותה ושהיא תעשה להם טוב, חוץ מרק לרקוד לצליליה".
בכמה מהשירים המופיעים באלבום סיקיי משתף פעולה עם אמנים אפריקניים שונים, בהם איירה סטאר ופוקליסטיק, אבל מספר שחולם על שיתופי פעולה דווקא עם הגדולים ביותר. "אני מאוד רוצה לעשות דואט עם בילי אייליש", הוא משתף, "אני מאמין שזה ישמע מדהים".
עם צאת האלבום שיתף הזמר כי הוא יוצא לסיבוב הופעות ברחבי ארצות הברית ואירופה, ובעוד ישראל לא נמנית במדינות שמשתתפות בטור הזה, הזמר הביע עניין רב בביקור בארץ. "קראתי הרבה על ישראל בתנ"ך, זה מקום מאוד מעניין ואני רוצה לבקר שם", הוא אומר, "זה הרבה מעבר למוזיקה עבורי. אני אדם נוצרי ולדת הזאת יש קשר מיוחד לישראל, לכן זה מקום שתמיד רציתי לבקר בו. אבל עכשיו כשיש לי סיבה שנייה להגיע לשם - אתם תראו אותי ממש בקרוב. אני מחכה להופיע במזרח התיכון ומחכה בקוצר רוח לפגוש את המעריצים שלי".