הסרט "חולית" נחשב לאחד הסרטים המצופים ביותר של השנה הנוכחית, ולאחד הסרטים הגדולים ביותר שמופצים ברחבי העולם מאז פרוץ מגפת הקורונה. כעת, אחרי שגרף שבחים מצד המבקרים, מתפרסמים נתונים שמעידים שגם הקהל מתעניין ביצירת המדע הבדיוני. לפי דיווח במגזין "פורבס", הסרט הכניס 40.1 מיליון דולר (כ-128.5 מיליון שקלים) בארצות הברית בסוף השבוע הראשון לצאתו - הנתון הגבוה ביותר של אולפני האחים וורנר מאז "ג'וקר", שהכניס 96 מיליון דולר במהלך סוף שבוע אחד באוקטובר 2019, כשאיש מאיתנו עוד לא הכיר את הביטוי "הדבקה טיפתית".
1 צפייה בגלריה
מתוך "חולית"
מתוך "חולית"
מתוך "חולית"
סרט המדע הבדיוני של הבמאי דני וילנב, על פי ספרו של פרנק הרברט, עקף בהכנסותיו סרט אחר של אולפני האחים וורנר, "גודילזה נגד קונג", שיצא מוקדם יותר השנה ושהכניס 31 מיליון דולרים בסוף השבוע הראשון. בפורבס מכנים את הנתון הזה "הצלחה מאכזבת": מצד אחד, זהו נתון גבוה ביחס לימי המגפה, ומצד שני הוא נמוך ביחס לימים נטולי מגבלות, בייחוד נוכח ההשקעה האדירה בהפקה וליהוקו של הכוכב העולה טימותי שאלאמה.
כאמור, הנתונים האלה מתייחסים לארצות הברית בלבד. ברחבי העולם הסרט, שעלותו נאמדת ב-165 מיליון דולר, כבר הוכיח עצמו כרווחי והכניס עד כה למעלה מ-220 מיליון דולר. בסין לבדה הוא רשם בקופות 21.6 מיליון דולר תוך סוף שבוע, בעוד הסרט "לשחרר את גיא" שהכניס 23 מיליון דולר. לשם השוואה, סרט המלחמה הסיני The Battle At Lake Changjin הכניס למעלה מ-829 מיליון דולר בתוך כחודש.
בעוד שבדרך כלל נתונים מהסוג הזה מעניינים בעיקר את אנשי תעשיית הקולנוע, הפעם גם המעריצים של "חולית" ברחבי העולם עוקבים אחריהם באדיקות. זאת משום שהסרט מכסה רק את חלקו הראשון של הרומן של הרברט, ועלילתו נגדעת בפתאומיות. הסרט השני טרם נכנס לשלבי ההפקה, ועצם קיומו תלוי בהצלחת החלק הראשון.