השחקנית אנג'לינה ג'ולי פרסמה פוסט שבו היא תוקפת בחריפות את ישראל ומאשימה את אומות העולם בסיוע לפשעים המבוצעים נגד אוכלוסיית עזה, לדבריה.
1 צפייה בגלריה
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
אנג'לינה ג'ולי
(AP)
"זוהי הפצצה מכוונת של אוכלוסייה לכודה שאין לה לאן לברוח", כתבה ג'ולי בפוסט, על רקע תמונה של מכתש שנוצר אחרי הפצצה בעזה. "עזה היא בית סוהר פתוח מזה כמעט שני עשורים והופכת במהירות לקבר אחים. 40 אחוז מההרוגים הם ילדים חפים מפשע. משפחות שלמות נרצחות בזמן שהעולם צופה, ובתמיכתן הפעילה של ממשלות רבות. מיליוני אזרחים פלסטינים - ילדים, נשים, משפחות - נענשים באופן קולקטיבי כשעושים להם דה-הומניזציה, וכל זאת תוך מניעת מזון, תרופות וסיוע הומניטרי בניגוד לחוק הבינלאומי. בסירוב לדרוש הפסקת אש הומניטרית וחסימת מועצת הביטחון של האו"ם לכפות אחת על שני הצדדים, מנהיגי העולם שותפים לפשעים אלה".
לפני מספר ימים פרסמה ג'ולי, שלה יותר מ-14 מיליון עוקבים, פוסט שבו הצהירה כי חשה "חולה וכועסת על מתקפת הטרור על ישראל, מותם של כל כך הרבה אזרחים חפים מפשע, ותהיתי כיצד אפשר לעזור. גם אני מתפללת לשובם של כל אחד מהחטופים ועבור המשפחות שחוות את הכאב הבלתי נתפס של רצח של מישהו אהוב. מעל לכל, הילדים שנרצחו והילדים הרבים שהפכו ליתומים. מה שקרה בישראל הוא אקט של טרור".
עם זאת, ג'ולי נמנעה מלכתוב את המילה "חמאס", והוסיפה: "אבל זה לא מצדיק את ההפגזות בעזה, שגוזלות חיים של חפים מפשע שאין להם לאן ללכת, חסרי גישה למים או לאוכל ואין באפשרותם להתפנות ואת האפשרות ההומנית לחצות גבול ולמצוא מחסה.
"בעזה יש אוכלוסייה של יותר משני מיליון איש (חצי מהם ילדים), שחיים תחת הפגזות כבר שני עשורים, בנוסף על עשרות שנים של חוסר מקום ומדינה", המשיכה ג'ולי, "משאיות הסיוע המעטות שכן נכנסות הן קמצוץ ממה שצריך וההפגזות ברצועה גורמות למשבר הומניטרי חדש מדי יום. מניעת הסיוע, דלק ומים היא עונש קולקטיבי.
"האנושות דורשת הפסקת אש מיידית, חייהם של פלסטינים וישראלים – והחיים של כל האנשים בעולם – שווים באופן זהה, סיכמה ג'ולי, "כל מה שיכול למנוע פגיעות נוספות באזרחים, צריכות להיעשות מיד. כמו רבים אחרים, תרמתי למאמצי הסיוע הרפואי".
ג'ולי בת ה-48 עוסקת כבר שנים רבות בפעילות הומניטרית, משמשת כשגרירת רצון טוב של נציבות האו"ם לפליטים, ואף זכתה לפרסים ואותות כבוד על פעילותה. אביה, השחקן ג'ון ווייט, הוא תומך ישראל נלהב.