בצל המלחמה והטבח הרצחני של חמאס, ו-50 שנה אחרי שהשיר הוקלט במקור - הגשש החיוור יתאחדו לביצוע מחודש של "לו יהי", שאותו הקליטו וביצעו יחד לראשונה עם נעמי שמר, כותבת ומלחינת השיר, במהלך מלחמת יום הכיפורים.
2 צפייה בגלריה
חברי "הגשש החיוור"
חברי "הגשש החיוור"
גברי בנאי ושייקה לוי, חברי "הגשש החיוור"
(צילום: מיכאל קרמר)
הביצוע המחודש יתרחש במהלך התוכנית הבאה של "זהו זה" שתשודר מחר (ה'). מזה שבועיים "זהו זה" נמצאת על המסך בכאן פעם בשבוע כדי לספק לצופים כמה רגעים של אסקפיזם, וכעת שתיים מחבורות הסאטירה הגדולות בכל הזמנים יתאחדו לביצוע המיוחד.
מטבע הדברים, שלמה בראבא, מוני מושונוב, גידי גוב, דבל'ה גליקמן ואבי קושניר שידועים במערכוני הסאטירה שלהם, התאימו את התוכנית לתקופת המלחמה, והם מארחים מדי שבוע אמנים שונים לביצוע השירים כשבתוכנית הראשונה התארחה ריטה ואחריה התארח גם שלומי שבת.
2 צפייה בגלריה
מתוך המשדר המיוחד של "זהו זה"
מתוך המשדר המיוחד של "זהו זה"
מתוך המשדר המיוחד של "זהו זה"
(צילום מסך, באדיבות כאן)
הפעם כאמור, יהיו אלה שייקה לוי וגברי בנאי מחבורת הגשש החיוור, שיצטרפו לזהו זה לביצוע של השיר "לו יהי", שישודר מחר בכאן.
"זה מאוד מרגש בשבילנו לארח את גברי ושייקה הגששים ב'זהו זה', הם לא רק קולגות, הם בעצם סוג של השראה, כי הם שילבו הומור עם שירה מוקפדת הרבה לפנינו. ובימים הכואבים האלה זה בהחלט רגע של תקווה ונחמה לכולנו", נמסר מחבורת זהו זה.
עורכת התוכנית, אתי אנטה סיפרה על ההחלטה לשידור התוכנית והאירוח של הגשש החיוור בפרט. "לצוות של 'זהו זה' יש תפקיד חשוב במורל של העם. איכשהו התגייסנו בכוחות מחוזקים כדי לעשות איזה מסדרון הומניטרי לנפש. כשהתוכנית מבוססת על השירים הבנתי שאי אפשר שהם ישירו את כולם וחשבנו על אורחים. עכשיו יש רגע של נחמה אמיתית מתוך הכאב האינסופי הזה של לו יהי עם שייקה וגברי, וכולנו מחכים".