הפקת טקס הדלקת המשואות ליום העצמאות ה-76 של מדינת ישראל מנהלת מגעים מתקדמים עם שלושה אומנים ידועים שיופיעו במהלך הטקס, שיהיה השנה מרגש במיוחד לנוכח אירועי ה-7 באוקטובר: חנן בן ארי, עומר אדם ויובל דיין.
1 צפייה בגלריה
מימין: חנן בן ארי, יובל דיין, עומר אדם
מימין: חנן בן ארי, יובל דיין, עומר אדם
מימין: חנן בן ארי, יובל דיין, עומר אדם
(רז גרוס, יובל חן, ענת מוסברג)
עומר אדם צפוי להופיע בקטע הזיכרון בטקס הדלקת המשואות שיימשך בין 30 ל-40 דקות ויעסוק בהרחבה בזכר הנופלים באירועי ה-7 באוקטובר. השנה טקס הדלקת המשואות ייפתח בשעה 19:00 ולא בשעה 19:45 כמו בכל שנה. יובל דיין וחנן בן ארי צפויים להופיע בחלק השני של הטקס.
לנוכח אירועי ה-7 באוקטובר יזמה השרה מירי רגב, הממונה על אירועי שנת ה-76 למדינה ועל טקס הדלקת המשואות, את הדלקתן של 12 אבוקות בפרק הזיכרון של טקס המשואות בקיבוצים, בישובים, במושבים, בערים, באתר המסיבה ברעים ובבסיס צה"ל, שספגו אבדות כבדות בשבת השחורה. לצורך זאת, כפי שפורסם, נערכות פניות לקהילות הרלוונטיות על מנת לקבל מהן המלצות למיקומים ולמשתתפים בהדלקתן של האבוקות. זאת תהיה הפעם הראשונה שטקס הדלקת המשואות ייצא מהר הרצל ויתקיים כאמור ב-12 אתרים מקבילים – כאשר ההדלקות ישודרו בשידור חי במהלך הטקס. 12 אבוקות הזיכרון יקדימו את 12 משואות העצמאות.
בחירת מדליקי המשואות תעמוד בסימן גבורה ישראלית – גבורה אזרחית וגבורה של כוחות הביטחון - ותכלול אנשים עם סיפורים אישיים מיוחדים, כולל גם חטופים ששוחררו, רבש"צים שהגנו בגופם על היישובים שלהם ונציגים של הכוחות המיוחדים. השנה הגיעו לועדת הבינמשרדית לבחירת מדליקי המשואות 6,500 הצעות. ביום חמישי בחצות נסגרה האפשרות להמליץ לועדה על שמות למדליקי המשואות - ונראה כי השנה הבחירה תהיה קשה במיוחד.