איש הטלוויזיה ומייסד טלעד, עוזי פלד, הלך לעולמו היום (שבת) והוא בן 86. הלווייתו תיערך מחר (א') בשעה 15:00 בבית העלמין מנוחה נכונה בכפר סבא.
2 צפייה בגלריה
עוזי פלד
עוזי פלד
עוזי פלד
(צילום: דוד רובינגר)
"עוזי פלד היה מדור הנפילים של הטלוויזיה בישראל ואחד מהמעצבים של שידור איכותי ואינטליגנטי", ספדה לו ירדנה ארזי שעבדה במשך שנים רבות בטלעד והגישה את תוכנית הבוקר ״קפה טלעד״ לצד דב גילהר. "למדתי להכיר אוטוריטה מקצועית נעימה, מצמיחה ומלמדת. יותר מכל אני זוכרת לו את הגיבוי המלא שנתן לנו כמערכת ואת ההתעקשות שלו על חופש עיתונאי מוחלט ונטול לחצים חיצוניים. הוא היה ג׳נטלמן אמיתי, שוחר תרבות ומענץ׳".
פלד נולד בתל אביב בשנת 1937. את דרכו בתקשורת הוא החל בסוף שנות ה-60, אז כיהן כסמנכ"ל וסגן ראש צוות ההקמה של הטלוויזיה הישראלית. את חברת ההפקות טלעד, שהתחילה את דרכה כחברת אולפנים בשם עידן, ייסד ב-1972 יחד עם אבשלום כץ. בשנות ה-80 טלעד צברה תאוצה, בין היתר עם הפקות לערוץ הראשון, בהן "המסעדה הגדולה" והדרמה "משולש וכל היתר".
בשנות ה-90, הפכה טלעד לאחת משלוש הזכייניות של ערוץ 2, ואף הייתה הראשונה לשדר ביום פתיחת שידורי הערוץ ב-4 בנובמבר 1993. בתקופת כהונתו, שודרו בערוץ קלאסיקות טלווזיוניות כמו "החמישייה הקאמרית", "הקומדי סטור", "החרצופים", "פלורנטין", "החיים זה לא הכל" ו"עובדה".
פלד המשיך לשמש כמנכ"ל וכעורך הראשי של שידורי טלעד מייסוד ערוץ 2 עד 2004. הוא העיד על עצמו כי כבר בתחילת הדרך האמין ביצירה של טלוויזיה איכותית, ובשנת 2000 אף נכח בטקס האמי הבינלאומי עת זכה שם הדוקו בהפקת טלעד, "קאפו", בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. "לא התביישתי להשקיע יותר בתוכנית, לא התביישתי לשדר תוכניות דוקומנטריות ודרמה ישראלית יותר מהנדרש. השתדלתי להיות איכותי, רציני, ולא ללכת לכיוון השטותי", סיפר בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ב-2004. עוד הוסיף כי "במקום תוכניות פופולריות שפונות למכנה המשותף הרחב ביותר אבל גם הנמוך ביותר, אפשר לעשות תוכניות שמכבדות מאוד את הצופים".
שנה לאחר מכן, האקדמיה לקולנוע ולטלוויזיה העניקה לו פרס מפעל חיים על פועלו. בנוסף לכך, איש התקשורת הוותיק היה מבעלי חברת ההפקה "סרטי עידן" וחברת הפרסום "עידן - יועצים לפרסום", וב-2006 זכה באות יקיר המדיה מטעם איגוד המפרסמים הישראלי.
2 צפייה בגלריה
איל ועוזי פלד
איל ועוזי פלד
איל ועוזי פלד
(צילום: אמיר מאירי)
פרט לפועלו בתחום הטלוויזיה, פלד גם היה מרצה לתקשורת ולמנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים ובטכניון, ושימש כעמית מחקר במרכז לעניינים בינלאומיים באוניברסיטת הארוורד. בשנים האחרונות כיהן, בין היתר, כיו"ר המועצה המייעצת לסינמטק הרצליה.
פלד הותיר אחריו את אשתו ציונה, ארבעה ילדים - בהם מגיש "מסע עולמי" איל פלד, ושני נכדים.