לאחר שתחקיר "הצינור" חשף עדויות של נשים שטענו כי הטריד אותן מינית ואף אנס אותן לכאורה, יוסי שוורץ הודיע כי הוא יוצא לחופשה מתפקידו כדי להילחם על חפותו: "מתנהל נגדי מסע נקמה של סחיטה והכפשות. רוצה להתרכז במאבק להוצאת האמת והצדק לאור".
2 צפייה בגלריה
יוסי שוורץ
יוסי שוורץ
יוסי שוורץ
(צילום: הרצל יוסף)
נגד שוורץ, הבעלים של מועדון הלילה הוותיק בבאר שבע, פורסמו עדויות קשות בגין הטרדות מיניות לכאורה שביצע בשטח המועדון. תחקיר תוכנית הטלוויזיה "הצינור" חשף את העדויות של הנשים בשבוע שעבר.
"שמעתי הכל, ראיתי, אבל לא הצלחתי לזוז", טענה אחת המעידות. "כשאני מדברת על זה שוב, אני ממש מרגישה את המגע שלו. אני זוכרת אותו, את הפרצוף שלו ממש. אני זוכרת שהוא התחיל לנשק אותי. אני זוכרת שהוא הזיז לי את התחתונים".
אישה נוספת מעידה על עבירת מין קשה שביצע בה לכאורה שוורץ, כפי שסיפרה לצינור: "אני על הדלת, מנסה לצאת, והוא תופס אותי ולא נותן לי לצאת. ואונס אותי שם".
מתלוננת אחרת מעידה כי "הוא היה בא, הוא היה ניגש, הוא היה ממש נצמד. במשך לפחות שנה הוא הטריד אותי כל סוף שבוע. אני זוכרת את הריח שלו, של הבושם שלו. זה ריח שאני לא אשכח כל החיים".
2 צפייה בגלריה
מועדון הפורום
מועדון הפורום
מועדון הפורום
(צילום: חיים הורנשטיין)
שורת העדויות נגד שוורץ המשיכה כשאחת הנשים תיארה שהבעלים הזמין אותה למשרד שלו שנמצא בכותלי המועדון. "אני אומרת לו 'לא', הוא דופק לי בוסה והולך".
היום כאמור שוורץ הודיע לעובדיו כי הוא לוקח הפסקה מניהול עסקיו בקבוצת הפורום.
"בשנה האחרונה מתנהל נגדי מאחורי הקלעים מסע נקמה יזום של סחיטה והכפשות", כתב שוורץ לעובדיו. "כידוע משפחתי, שלוש בנותיי, הפורום ובעיקר הצוות המסור שהולך איתנו שנים רבות, חשובים לי מעל הכל, לכן החלטתי לצאת לחופשה מכל תפקידיי בקבוצה ובמועדון כדי להתרכז במאבק נחוש ובלתי מתפשר להוצאת האמת והצדק לאור. מועדון הפורום ואני באופן אישי, נאבקים בתופעת הפגיעות המיניות בחיי הלילה ופעלנו לאורך השנים נמרצות במטרה למגר את התופעה. הפורום ימשיך להוות מוסד חשוב בתרבות הבילוי, בית ומקור גאווה לתושבי הדרום בכלל".
מאז פרסום העדויות קמה קבוצת נשים בבאר שבע שנקראת "זכותנו לבלות בביטחון״, שקראו לאמנים שאמורים להופיע בפורום לבטל את השתתפותם. הזמר טונה הודיע כבר כי ההופעה שלו, שתוכננה במקום, לא תתקיים.