המוזיקאי הקנדי גורדון לייטפוט, שידוע בזכות שיריו If You Could Read My Mind ו-Sundown, הלך לעולמו אמש (ב') בגיל 84 בבית החולים בטורונטו - כך הודיעה משפחתו לתקשורת.
1 צפייה בגלריה
גורדון לייטפוט
גורדון לייטפוט
גורדון לייטפוט
(צילום: EPA/WARREN TODA)
לייטפוט היה ידוע בזכות מוזיקת הפולק-פופ שלו ובכך ששירים רבים שלו עסקו בנושאים אוטוביוגרפיים וכן באירועים היסטוריים אמיתיים. בין אלו בלט הלהיט The Wreck of the Edmund Fitzgerald משנת 1975, על אניית מסע שטבעה יחד עם כל אנשי הצוות שלה. כמו כן, לאורך השנים מוזיקאים מובילים, כמו אלביס פרסלי, ברברה סטרייסנד, ג'וני קאש והארי בלפונטה (שהלך לפני כשבוע לעולמו), הקליטו גרסאות כיסוי לשיריו. בוב דילן אף כינה אותו בעבר "כישרון נדיר", וכתב בביוגרפיה שלו ב-1985: "בכל פעם שאני שומע שיר שלו, אני חושב 'הלוואי שהוא יימשך לנצח'".
המוזיקאי נולד ב-1938 באוריליה שבקנדה, והוא התחיל לשיר במקהלת הכנסייה בילדותו ובגיל 13 הוא זכה בתחרות כישרונות בפסטיבל מוזיקה בטורונטו. בגיל 18 נסע לשנה לארצות הברית כדי ללמוד מוזיקה, אך תוך זמן קצר חזר למולדתו. תחילה הופיע במקומות קטנים וצבר קהל מפה לאוזן, אך ב-1965 הקליט את להיטו הראשון I'm Not Sayin', שגם זכה להפצה בארצות הברית.
שיא הפופולריות של לייטפוט התרחש באמצע שנות ה-70, עת יצא אלבומו Sundown שגם כלל שיר באותו שם שדורג במקום הראשון במצעד הבילבורד. לאורך חייו היה מועמד חמש פעמים לגראמי וזכה 17 פעמים בפרס ג'ונו, המקבילה הקנדית של הפרס.
לאורך הקריירה שלו, התמודד לייטפוט עם התמכרות לאלכוהול, לצד בעיות רפואיות נוספות כדוגמת שיתוק על שם בל ומפרצת באבי העורקים. המוזיקאי התחתן שלוש פעמים, והוא הותיר אחריו את אשתו קים האסה, עימה התחתן ב-2014, ושישה ילדים.