בית משפט בלוס אנג'לס גזר עשר שנות מאסר בפועל על הראפר הקנדי טורי לנז, ששמו האמיתי הוא דייסטאר פיטרסון, שהורשע בירי בכוכבת ההיפ-הופ האמריקנית מייגן די סטליון ביולי 2020.
2 צפייה בגלריה
מייגן די סטליון וטורי לנז
מייגן די סטליון וטורי לנז
מייגן די סטליון וטורי לנז
(צילום: AP)
בתום דיונים שארכו יומיים השופט הכריז על גזר הדין. לאחר ההרשעה בדצמבר האחרון, התובעים קיוו למאסר של 13 שנה, בעוד ההגנה גייסה עדים רבים בתקווה שלנז יוכל לקבל מאסר על תנאי. "קשה ליישב את דמותו של האדם הנחמד והאדיב והאב הטוב, כפי שרבים העידו על לנז במהלך הדיונים, עם מי שירה במייגן", אמר השופט והוסיף, "לפעמים אנשים טובים עושים דברים רעים. לפעולות יש השלכות, ואין מנצחים במקרה הזה".
לנז עצמו הביע חרטה לפני הכרזת פסק הדין, "אם הייתי יכול לחזור אחורה ולשנות את האירועים שהתרחשו באותו לילה, הייתי עושה זאת. הקורבן הייתה חברה שלי. היא מישהי שאכפת לי ממנו גם היום". עוד הוסיף כי "אני לוקח אחריות מלאה על המעשים הפסולים שלי באותו הלילה".
"מאז שהנאשם ירה בי באכזריות, לא חוויתי יום אחד של שלווה. לאט ובזהירות אני מחלימה וחוזרת, אבל לעולם לא אהיה אותו הדבר", מסרה הראפרית זוכת הגראמי בהצהרה שהוקראה על ידי התביעה ביום שני. "הוא לא רק ירה בי, הוא לעג לטראומה שלי".
עם הכרזת פסק הדין מהומה פרצה בבית המשפט כאשר אביו של לנז צעק על השופט, ונוכחים נוספים בכו וצעקו "ערעור". האבטחה אף נאלצה לעצור תגרה שהתפתחה במסדרון מחוץ לאולם בית המשפט.
2 צפייה בגלריה
מייגן די סטליון
מייגן די סטליון
"הוא לא רק ירה בי, הוא לעג לטראומה שלי". מייגן די סטליון
(צילום: AP)
כאמור, לנז זוכה הגראמי בן ה-31, הורשע בדצמבר האחרון בשלושה סעיפים: תקיפה באמצעות כלי נשק חצי-אוטומטי, נשיאת נשק טעון ולא רשום ברכבו ופריקת נשק ברשלנות חמורה. די סטליון בת ה-27 העידה כי לנז ירה בה ברגלה לאחר שהשניים התווכחו אחרי שעזבו מסיבת בריכה שהתקיימה אצל קיילי ג'נר ב-2020. "התחלתי להתרחק [מהרכב] ואני שומעת את טורי צועק, 'תרקדי, כלבה!'", תיארה אז בבכי מול חבר המושבעים את הריב שהתרחש בין השניים כשנתנה את עדותה, והוסיפה שראתה את לנז מכוון אליה אקדח. "קפאתי. פשוט הייתי בהלם. הרגשתי פגועה. הסתכלתי למטה אל הרגליים שלי וראיתי את כל הדם הזה". הראפרית נזקקה לניתוח כדי להסיר רסיסים מכפות רגליה.