שבע שנים אחרי שהפסיקו להדפיסו כעיתון פרינט - בחיל החינוך בצה"ל החליטו להפיק מחדש את העיתון הצה"לי "במחנה" כשהמטרה מבחינתם היא: "מסרים מחזקים לרוח הלחימה של החיילים", אמרה ל-ynet ראש מחלקת חינוך בצה"ל, אל"מ שירה רודברג.
2 צפייה בגלריה
שער עיתון "במחנה"
שער עיתון "במחנה"
שער עיתון "במחנה"
(צילום: דובר צה"ל)
העורך האחרון של "במחנה" צחי בירן גויס למילואים, ויחד עימו גויסו עוד מספר חברי מערכת שעברו כבר את גיל המילואים והתייצבו על מנת לעבוד על העיתון המודפס.
נכון לעכשיו התכנון הוא להדפיס בכל שבוע גיליון שיחולק באזורי הלחימה - לחיילים אשר מנותקים מהמכשירים הסלולאריים שלהם. "העיתון הזה מגיע עכשיו עם מסרים טובים לעידוד החיילים", אמרו גורמים, "נטו כדי לספר לחיילים סיפורי גבורה ולהראות להם את החברים שלהם בזמן הלחימה.
"דווקא במלחמה כשאין לחיילים טלפונים ניידים, יהיה נכון להביא להם מסרים על החיילים ולמען החיילים. חשוב לנו לחזק את רוח הלחימה ולהדגיש להם את צדקת הדרך שלנו".
2 צפייה בגלריה
שער עיתון "במחנה"
שער עיתון "במחנה"
שער עיתון "במחנה"
(צילום: דובר צה"ל)
הגיליון הראשון של "במחנה בלחימה", הופץ כאמור היום (ה') והוא מונה 16 עמודים. "במחנה" הוקם לפני כ-90 שנה וליווה את חיילי צה"ל כעיתון מודפס עד 2016, אז החלו טענות על חוסר הרלוונטיות שלו עבור החיילים בשל הטלפונים החכמים והרצון לחסוך בתקציב.