פרסי מפעל חיים הוענקו בטקס של איגוד אמני ישראל שהתקיים הערב (ד׳) בפתח תקווה. בטקס, אשר נערך במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר, זכה בין היתר בפרס מפעל חיים הזמר שלמה ארצי שאמר: "הסתכלתי לפני שבאתי לפה על רשימת האמנים והמפיקים ואנשי התעשייה, וזה ממש כבוד גדול בשבילי להיות חלק מכם. אני רוצה להודות לכם, לאמנים, לקהל, למשפחה שלי, לילדים, לנכדים, לזוגתי מיכל. כולנו ביחד זה מפעל חיים. מאחל לכולנו בריאות טובה".
שר התרבות טרופר בירך את ארצי: "תודה ענקית שלמה, על הרגעים הטובים שנתת להמוני ישראלים. בימים מורכבים ובמדינה משוגעת אתה פעמים מקלט עבורנו, מקום לברוח אליו. פעמים אתה דווקא נותן לכאבים ולאהבות שלנו ביטוי מדויק עד כדי כאב או אושר. פסקול חיים".
2 צפייה בגלריה
חילי טרופר ושלמה ארצי
חילי טרופר ושלמה ארצי
חילי טרופר ושלמה ארצי
(צילום: מוטי קמחי)
בנוסף לארצי זכה בפרס מפעל החיים גם הבדרן גברי בנאי שאמר על הבמה: "אני מאוד נרגש. אני רוצה להגיד לכם שזה כיף לקבל פרס. קצת עצוב לי שלא נמצאים חברים שלי שהיו איתי, פולי, פשנל, שייקה אופיר, יוסי בנאי, קירשנבאום, שהפכו לשמות של רחובות ובתי ספר".
גם השחקנית יונה אליאן קיבלה פרס מפעל חיים שאותו העניק לה לא אחר מאשר בעלה ששי קשת, שאמר במעמד הענקת הפרס: "אני מאוד שמח להעניק ליונה את פרס מפעל החיים, בשבילי יונה היא פרס, האושר הגדול של חיי". אליאן השיבה: "אני מתרגשת כמו ילדה קטנה. זה מאוד מרגש. כשאומרים לך שאת מקבלת פרס מפעל חיים, את אומרת דבר ראשון, רגע - אני צעירה. זה רק ציון דרך לעוד חמישים שנה. לששי, אני רוצה להגיד משהו אישי. לא תכננו את זה. ששי באמת, נראה לי שבקלות היינו מחליפים מקומות ואני הייתי מעניקה לך פרס על מפעל חיים".
בטקס, בהנחיית איש הרדיו נועם גילאור, הוענקו פרסים גם למפיק הקולנוע משה אדרי ולמפיקת הטלוויזיה טמירה ירדני. בנוסף קיבלו את הפרס המכובד: דני סנדרסון, מנשה לב רן, שלומית אהרון, שרה כהן, מלכה חג׳בי, שימי תבורי, ג׳וליאן שגראן, הקוסם ואמן החושים אייל באיער וחיים משה.

2 צפייה בגלריה
דני סנדרסון מקבל פרס מפעל חיים
דני סנדרסון מקבל פרס מפעל חיים
דני סנדרסון מקבל פרס מפעל חיים
(צילום: מוטי קמחי)