בעקבות הפרסום כי אייל גולן ייקח חלק באירועי יום הסטודנט של אוניברסיטת אריאל, עשרות מרצים ומרצות במוסד האקדמי חתמו אתמול (א') על עצומה שקראה לבטל את הופעתו במוסד האקדמי.
2 צפייה בגלריה
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן בהופעה בבלומפילד
אייל גולן
(צילום: מוטי קמחי)
בפנייה, שנשלחה על ידי כמה מחברי הסגל האקדמי לרקטור האוניברסיטה, פרופ' אלברט פנחסוב, וליו"ר אגודת הסטודנטים, דידי אביגד, נכתב: "כיום מתנהלת חקירה נגד אייל גולן בגין עבירות מין חמורות שבוצעו בבחורות צעירות, אך מעבר לצורך להביע תמיכה בנפגעות העבירה, עומדת בפנינו סוגיה ערכית ומוסרית מן הדרגה הראשונה. לא ייתכן כי ניתן יד, באופן מוסדי, לקידום אדם שהתנהגותו פסולה מכל היבט מוסרי ועומדת בניגוד לערכי המוסד".
המכתב, שקורא לפנחסוב ואביגד "להפעיל שיקול דעת ולפעול נגד קיומה של הופעה זו", נכתב בעקבות פוסט שפורסם בסוף השבוע האחרון בעמוד הפייסבוק של אגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת אריאל, ובו הודיעו כי גולן יופיע באירועי יום הסטודנט שיתקיימו בסוף החודש. הפוסט צבר מאות תגובות - בהן כאלה של אנשים שהביעו אכזבה מהחלטת האוניברסיטה וקראו לבטל את השתתפותו, לצד אחרים שהביעו תמיכה בזמר ובבחירה בו להופיע ביום הסטודנט.
ארגון שדולת הנשים בישראל ביקש להביע גם הוא את התנגדותו להחלטה, ושלח אתמול מכתב רשמי אל יו"ר אגודת הסטודנטים והסטודנטיות בבקשה לבטל את ההופעה. "לא ראוי שאדם, שיש נגדו טענות חמורות להתנהגות מינית פוגענית בקטינות, יופיע באירוע של מוסד אקדמי מוכר בישראל. מצופה מהאגודה להציב רף ערכי בסיסי באשר לאמנים ואמניות שאותם היא מביאה להופיע", נכתב.
מלבד זאת, מספרו של יו"ר האגודה הופץ בקבוצות ווטסאפ, בצירוף קריאה לשלוח לו הודעות שדורשות מהאגודה לבטל את הופעתו של גולן.
2 צפייה בגלריה
המתלוננות נגד אייל גולן
המתלוננות נגד אייל גולן
המתלוננות נגד אייל גולן
(צילום: אסף מגל)
כידוע, ב-2013 במסגרת פרשת "משחקי חברה" נחקר גולן בחשד שקיים יחסי מין עם קטינות, אולם בתחילת 2014 התיק נסגר מחוסר ראיות. ב-2021 הודיעו המתלוננות, ט' ו-נ', כי החליטו "להחזיר מלחמה על השם הטוב שלנו ולחדש את התלונה". השתיים העידו מחדש בפרשה ובעקבות עדותן המחודשת הורתה הפרקליטות לבצע השלמות חקירה, שבמהלכן נחקרו מקורבים נוספים לזמר. בעקבות תלונתן האחרונה, גולן נחקר באזהרה בחשד שהורה להן לקיים יחסי מין עם חבריו, ונחקרו חשדות שלא נבדקו כלל בחקירת הפרשה המקורית.
במהלך החקירה ב-2013 הכחיש גולן את כל הטענות של שתי המתלוננות ולמעשה מאז לא נסוג מעמדתו, כשלפי גרסתו, הכול נעשה בהסכמתן. הוא חזר על גרסה זו גם כאשר נחקר תחת אזהרה במהלך החקירה האחרונה, וכך גם בעימות שנערך בינו לבין המתלוננות בנובמבר בשנה שעברה.
מטעם אוניברסיטת אריאל ואגודת הסטודנטים שלה טרם נמסרה תגובה.
מליאם הפקות נמסר בתגובה: "כולנו תומכים בהגנה ובחיזוק של נפגעי עבירה, אך חשוב להדגיש את העובדות בפרשה ולהישמר מחריצת דין בלא משפט. נזכיר שההליכים המדוברים נפתחו על ידי ט' ו-נ' בניסיון פסול להפעלת לחץ על אייל, לאחר שסרב להתפשר עימן בתביעה האזרחית שהגישו ועמד על בירור הטענות מתוך ידיעה ברורה שלא נפל רבב במעשיו.
"במקביל נוכחנו בשינוי גרסאות בלתי פוסק של ט' ו-נ' לאורך השנים וניסיונן לחרוץ דין במהלך הליכי החקירה, דבר שהוביל בין היתר לביקורת נוקבת מצד הפרקליטות על אופן התנהלותן תוך גרימת עוול עצום לאייל, שהיה מנוע מלהגיב עניינית לטענותיהן בשל הליכי החקירה. לא בכדי קבעו גורמי הפרקליטות ב-2013 כי דינו של התיק להיסגר ואנו בטוחים כי גם ההליך הנוכחי, יוביל לאותה מסקנה. אייל ימשיך להתמקד בעשיית טוב וביצירת מוזיקה שמחברת בין חלקי העם. אנו סומכים ידינו על הגורמים האמונים על בירור הטענות, ובטוחים כי בסופו של יום העובדות בפרשה יוכיחו כי לא היה לכך מקום מלכתחילה".