קובי אוז הגיע להתארח בתוכניתם של רנין בולוס ואבי שושן ב-ynet radio לכבוד שירם החדש של טיפקס שיצא היום (ה'), "שכחנו איך לחלום", שעוסק בהמולה הפוליטית, ודיבר על חוסר ההפרדה בין אומנות ופוליטיקה.
"זו תקופה שהכל בה קצר ומועד, יש רעש. כל מי שעושה יותר רעש הוא יותר מתבלט", מספר אוז. "אנחנו לא רואים את האופק. השיר הזה מביא סוג של תקווה - הבטחה של רוח חדשה שתבוא. זה ייתכן, זה אפשרי. טיפה להוריד את הלהבות ולהסתכל אל האופק. לא רק לחלום בלילה , אלא לחלום גם רחוק".
אתה עוד חולם? "בלילה אני כמעט ולא חולם. כן אני חולם שהמדינה שלנו תהיה יותר ערכית. אני כותב בנושאים האלה אני מתחיל להתעסק בזה, אני מסתכל רחוק. אני מסיים ללמוד את הגמרא אני מסתכל רחוק ואנחנו נמצאים במקום הרבה יותר טוב. אנחנו יכולים לעשות את זה. אנחנו לא צריכים להסתפק במועט, לא תיקונים קטנים, תיקונים גדולים".
התרגשנו לראות את החיבור שלך ללהקת שפתיים במופע האיחוד שהיה החודש. "בשבילי זה נעורים. להקת שפתיים זה הנעורים שלי. חיים אוליאל, חיים אוחנה ואלי אוליאל - הם שמו אותי על הבמה בפעם הראשונה. בכל מימונה ובכל חגיגה - שמים את השיר 'אהלן וסהלן' ואני מנגן בו. זה מרגש בשבילי, שהם התאחדו ולהיות איתם על הבמה".
מוקדם יותר השבוע אוז צייץ בטוויטר לאיזו מפלגה יצביע - המחנה הממלכתי. בתוכנית נשאל כיצד בתור אחד שמודע למזרחיות שלו ולנושא העדתי, הוא בוחר להצביע לכחול לבן. "אני לא רק מודע לגזענות, אני הגבתי על הקמפיין של המחנה הממלכתי, שלא היה ממלכתי. אנשי השיווק והתקשורת עשו עבודה לא טובה", הוא מסביר וממשיך, "אני לא שם את הפתק שלי בחמדה תוך כדי שאני מזמזם. לא כיף לי, לא מגניב לי. לא מרגיש שמייצגים אותי בצורה טובה".
1 צפייה בגלריה
קובי אוז
קובי אוז
"אני לא שם את הפתק שלי בחמדה". קובי אוז
(צילום: איליה מלניקוב)
הרבה אמנים מפחדים להיכנס עמוק בפוליטיקה, אתה לא. אתה לא חושש שהבחירות שלך ירחיקו ממך קהל? "אני חושב שבן אדם שרוצה לספר את מה שהוא מצביע - זה עניין של יושר. אני רוצה להיות ישר עם האנשים ואני נותן להם נקודת מבט. בסופו של דבר שאני מסתכל על דברים, אני חושב שאומנות זה דבר פוליטי. שאני נותן זווית נקודת לא מפלגת".
היו לך ביטולים אחרי שהתבטאת באופן כזה או אחר? "יותר מסוכן להזמין אמנים פוליטיים, יותר מסוכן לעשות איתם קמפיינים של פרסום כי אתה לא יודע מה הם יגידו. המזל שלי שהדעות שלי מאוד לא בוטות. אני בא מבית מאוד מתון ונינוח. אני לא חושב שיש אנשים רעים, לא חושב שיש אנשים מושחתים ברמה מטורפת, אני חושב שבשוליים יש אנשים שהם קצת מושחתים ולא מושלמים. אני לא רואה את הדיכוטומיה".