הם היו חבורה של זמרי היפ הופ. הוא, סטטיק, רון נשר ובהמשך גם אלון דה לוקו. אחרי שנים של עשייה מוזיקלית, נדמה היה שנתנאל רודניצקי עלה על הגל. במקביל גם סטטיק החל לפתח את הקריירה המצליחה יחד עם בן אל. הם נשארו בקשר, אבל סטטיק פרץ קדימה ונתנאל נשאר מאחור עם שיר אחד שנכנס לפלייליסט של גלגלצ - והרבה חלומות שנשארו במגירה. כיום הוא נהג בעיריית תל אביב שמנסה את מזלו בבית "האח הגדול".
5 צפייה בגלריה
נתנאל רודניצקי
נתנאל רודניצקי
נתנאל רודניצקי
(צילום: מיכה לובטון)
"רון נשר הכיר בינינו", הוא עונה כשנשאל היכן נולד הקשר עם סטטיק, בריאיון ל-ynet שנערך טרם כניסתו לעונה החדשה של "האח הגדול". "היינו יוצאים למסיבות, זה התחיל ממקום מאוד חברותי. בכל פעם שהוא היה בא מהצפון הוא היה ישן אצלי. היינו יוצאים בערב וקמים בבוקר לאולפן. לירז (סטטיק, ר"ב) תמיד היה המוכשר ממש בחבורה. הוא היה שנון ביותר. היו ללירז שירים שהצליחו עוד לפני בן אל".
אתם בקשר היום? "לא. אני חושב שהוא נמצא בלופ של הצלחה מסחררת שאני לא כל כך בזווית שלו. הייתי שמח אם היינו בקשר. היו ניסיונות מצידי ליצור איתו קשר, אבל מינימליים כאלה".
הם לא צלחו, אני מבין. "לפני כמה חודשים קיבלתי ממנו הודעה באינסטגרם: 'מה המספר שלך?'. הלב שלי דפק ממש כאילו שאני לא מכיר אותו. הוא אמר לי: 'חיים שלי, ראיתי וידאו שלך. אני חייב לשאול מה איתך, מה עם ההורים'. ממש, כאילו לא עברו שנים. הוא חבר אמיתי והשנים עושות את שלהן. השיחה הייתה נטו התעדכנות. אשתו הייתה ב'האח הגדול' והוא היה במלון בתל אביב. אמר לי: 'אני פה, בוא נשב'. אמרתי: 'בוא'. ושם זה נשאר. לא קרה כלום", הוא צוחק.
"תראה, ברצינות ולא קשור ישירות ללירז, אבל לי יש תיאוריה: אם אתה חי במגדלים - החברים שלך יהיו משם. ואז הסביבה שלך מהילדות לא בזווית שלך, ואתה חושב שהם רוצים משהו, וזה טבעי. כשאתה מגיע להצלחה מטורפת אתה חושב שלכל אחד מהעבר יש אינטרס. אף פעם לא ביקשתי ממנו, ובגלל זה קצת נפגעתי. הרי אתה יודע שאני לא מאלה שמבקשים. החברות שלנו הייתה עמוקה".
5 צפייה בגלריה
סטטיק ובן אל אצל ג'יימס קורדן
סטטיק ובן אל אצל ג'יימס קורדן
עושה דברים שאף אחד לא עשה בישראל. סטטיק ובן אל אצל ג'יימס קורדן
(צילום מסך)
למה נפגעת מסטטיק? "ההורים שלי היו בארצות הברית, ואבא שלי שלח לי את הכרטיס להופעה שלהם. אני שלחתי תמונה של הכרטיס ללירז בהתלהבות. הוא עשה לי לייק ואפילו לא ענה. יש יחס מינימלי ויש רמיסה. לא ביקשתי שתשתף אותי בסטורי, בסך הכול תתלהב איתי. ושם זה התמסמס קצת, הייתי שמח לגשר על זה. אני חושב שהוא מתישהו גם יוכל לפנות את לוח הזמנים הזה. הוא גם נמצא בלופ, הוא עושה דברים שאף אחד לא עשה בישראל. זה טירוף".
אתה מכיר גם את סטטיק וגם את רון נשר. מה עמדתך בנוגע לריב המתוקשר ביניהם והשיר שהטיח בסטטיק האשמות? "עץ עקום לא יכול להתיישר. לירז יודע מי זה רון ולרון אין עצם בלשון. אם הוא כועס על מישהו הוא יגיד לך ויעדכן את כל המדינה. הכרתי את רון בגיל 15, והבן אדם לא השתנה במילימטר. גם לירז יודע את זה. אני כן חושב שלא צריך להגיד דברים בצורה כזאת, ויש גבול. אבל אני אוהב את שניהם".

"נכנסתי ל'האח הגדול' כדי לצאת מאזור הנוחות שלי"

רודניצקי בן 32, רווק, נולד בעפולה ובגיל חמש עבר לרמת גן. אמא שלו פנסיונרית שעובדת במתנ"ס ואביו פנסיונר צה"ל. בגיל 13 הוא עלה לתורה יחד עם אביו, שאמר עליו "ברוך שפטרני מעולו של זה". חצי שנה אחר כך העולם של רודניצקי התהפך כשגילה שהוא לא בנם הביולוגי של הוריו, וכי אומץ כשהיה בן חמש.
5 צפייה בגלריה
נתנאל רודניצקי
נתנאל רודניצקי
גילה שהוא מאומץ בגיל חמש. נתנאל רודניצקי
(צילום: רן יחזקאל)
"הייתי בדרך לעשות עגיל באוזן עם אחותי", הוא נזכר, "ובתחנת אוטובוס היה לנו ריב שגרתי כזה בין אחים. הייתי נורא בעייתי בילדות, עד התיכון למעשה. ותוך כדי הריב היא זרקה לי כזה, 'אתה אפילו לא יודע שאתה מאומץ'. לא הבנתי מה המילה הזאת אומרת. מבחינתי, אז באותו הזמן אימוץ היה של כלב וחתול, לא הבנתי. היא המשיכה והסבירה לי: 'אמא ואבא הם לא ההורים שלך'. אני יודע שהיא לא אמרה את זה ממקום רע".
מה גרם לך להאמין לה? הרי במריבות ילדים ממציאים כל מיני דברים. "אני יודע שהרבה אחים ממציאים דברים כאלה, אבל הנימוק שלה די שכנע אותי. בתור ילד אני זוכר שהייתי הולך לאמא שלי ומספר לה על חלום שחוזר כל הזמן, שהיא באה ולוקחת אותי מאיפשהו. זה ממש שכב אצלי בראש. ואמא שלי פולנייה, הייתה אומרת לי, 'תפסיק לבלבל את המוח'".
הלכת לשאול את ההורים? "הייתה לי בריחה קטנה. מתחנת האוטובוס הלכתי לחבר למשך כמה ימים ולא חזרתי הביתה. אחרי זה הלכתי לאמא שלי והיא הושיבה אותי וחיבקה אותי. היא הסבירה לי, ואז התחלנו את העבודה על זה שאקבל את זה, כי לא יכולתי לקבל את המילה הזאת. היו לי רעידות בגוף כשאמרו לי שאני מאומץ. ההורים שלי הם החיים שלי, הכול בשבילי. הם ההורים המאמצים שלי והנשמות שלי, והם יודעים את זה".
איך התמודדת במשך השנים כלפי חוץ לחברה עם הסוד שהתגלה לך? "כשאני מציג את עצמי אני לא אומר 'נעים מאוד, אני נתנאל ואני מאומץ'. זה משהו שמתפתח אחרי. בוא, גם אם אתה היית אדם אחר ולא היינו בריאיון, לא בטוח שהייתי מספר לך שאני מאומץ. חלק מהסיבות שאני נכנס ל'האח הגדול' זה לצאת מאזור הנוחות שלי. להיות פתוח יותר עם האימוץ. היו לי שנים ארוכות שזה נסתר מהעין והיום אני יותר פתוח".
למה לא רצית לדבר על זה? "כי יש רושם ראשוני כזה, מין מבט של אנשים שאני מספר להם. לפעמים הייתי רואה את זה בתור רחמים. אני לא אוהב ששופטים אותי בגלל שאני מאומץ. פעם הייתי מתעסק בזה. למשל בתקופת בית הספר, הרבה חברים היו משתמשים בזה נגדי, אם זה קללות או משפטים כמו 'אין לך הורים בכלל'. זה היה נותן לי מכות בלב בכל פעם מחדש. היום אני פותח את זה ממקום בריא וטוב. אני אפתח את זה ב'האח הגדול', יהיה לי נורא עצוב אם יגידו לי 'מאומץ' בתור מילת גנאי. אני צריך להיות שלם עם עצמי עד הסוף. לא יהיו יותר שאלות על האימוץ שלי בחיים. לא תהיה את התהייה הזאת. בכל פעם שאני צריך להציג את עצמי, אני צריך לשקר אם זה אדם שלא רלוונטי, ואם הוא רלוונטי - עולה השאלה איך לספר. אני רוצה להיות שלם עם האימוץ ולא להיפגע בגלל זה".
5 צפייה בגלריה
 נתנאל רודניצקי
 נתנאל רודניצקי
"אני רוצה להיות שלם עם האימוץ ולא להיפגע בגלל זה". נתנאל רודניצקי
(צילום מסך, רשת)
הייתה לך סקרנות לגבי המקורות שלך? "כן, ובמקרה שלי הסקרנות הרגה את החתול. כשהייתי בן 20 בערך ראיתי 'הבורר' ואחת הדמויות שם, זו של נדב פלדמן (שאותה מגלם יהודה לוי, ר"ב), פתחה את תיק האימוץ שלה. הוא גרם לי להיות מאוד סקרן לגבי הסיפור שלי. רציתי לדעת מה המוצא שלי בכלל. באופי אני פולני, אבל במוצא האמיתי - מרוקאי וארגנטינאי".
אז למה הסקרנות הרגה את החתול? "ההליך שעשו איתי היה לא נכון כל כך. עשו לי פגישה אחת עם עובדת סוציאלית, ואחרי שבועיים אמרו לי, 'יאללה, אתה פוגש את האמא הביולוגית שלך'. זה לא כל כך פשוט לילד בן 20. נכון, אני בחרתי לפתוח את תיק האימוץ, אבל עדיין, הייתי בן 20. ההליך הזה צריך להיות יותר מורכב ומדויק, ורגיש יותר. לעשות לי פגישה אחת עם עובדת סוציאלית ואז להראות לי את אמא שלי? הם לא בדקו שאני מסוגל לראות אותה. אם באמת אני רוצה להביא ערך מוסף ל'האח הגדול' אז מדובר בעניין הזה - אני מבקש שיהפכו את הליך פתיחת תיק האימוץ ליותר מלווה ומוסמך, צריך פגישות עם עובדת סוציאלית ופסיכולוגית. זה היה שיא הקור מבחינתם".
רודניצקי מספר על אותו רגע שבו ראה את סיפור חייו, חוויות שאנשים עוברים במשך שנים, כתוב על דף A4 אחד. "כל סיפור חיי על דף אחד. שתבין, הדבר הראשון שאני קורא זה תאריך הלידה. ואז אני רואה שזה לא התאריך שחגגתי כל חיי! היה כתוב '17.2.1990', ואני חוגג ב-7 בפברואר. אכלתי סרט כבר בשורה הראשונה. אמרתי לעצמי: 'מה? חגגתי יום הולדת 20 שנה בתאריך לא נכון?!'. ואז הם הלכו לבדוק וגילו שמדובר בטעות דפוס והתאריך שחגגתי הוא הנכון. ההליך הזה חייב להיות יותר מבוקר".

"מהמקומות הכי אפלים שהייתי, ההצלחה של סטטיק נתנה לי תקווה"

הריאיון איתו התקיים יומיים לפני שנכנס לבית "האח הגדול", בבית המלון שבנווה אילן. מלבד התהליך הנפשי, מבחינתו של רודניצקי הכניסה לבית המצולם במדינה היא גם הזדמנות לשוב לקדמת הבמה המוזיקלית. כן, לשוב. רודניצקי (בומרנג, בשם הבמה שלו) נכנס בעבר לפלייליסט של גלגלצ עם השיר "בומבוקלאט", אבל מאז לא הצליח לשחזר את ההצלחה, וכיום הוא עוסק במוזיקה בתור תחביב ומתפרנס מעבודתו בתור נהג בעיריית תל אביב.
"זו אחת המטרות העיקריות שלי בכניסה ל'האח הגדול' - שייצא משהו מנתנאל מבחינה מוזיקלית", הוא מסביר, "אני המון שנים עושה מוזיקה ומנסה, הייתי גם חתום בכל מיני חברות תקליטים. היו שנים שפחות הצליח והיו שנים שיותר. יש הרבה ייאוש בתוך המשחק הזה".
אתה מיואש מהקריירה המוזיקלית? "אני לא. אבל אני מצפה מעצמי, אני בגיל של מאני-טיים. בגיל 24 פרצתי כבומרנג. בזמנו עשינו שירים, סטטיק ואני. וכשאני מסתכל על ההצלחה שלו - זה נותן לי דרייב. מהמקומות הכי אפלים שהייתי, ההצלחה שלו נתנה לי תקווה".
תקווה או צביטה קטנה בלב? "ברור שיש צביטה. אבל לא צביטה של 'הוא הצליח ואני לא', אלא צביטה על זה שזה לא קרה לנו כשהיינו ביחד. הייתה לנו אחוות מאומצים כשיצרנו מוזיקה משלנו", הוא צוחק, "כשהייתי רואה אותו מהצד הייתי חושב: 'בוא'נה, אפשר לעשות את זה'. אבל לא הייתי מספיק עקבי".
למה? "כי אני הייתי משלם על כל השירים שלי והקליפים שלי. למשל כשהשיר שלי נכנס לגלגלצ, הכול התעכב בגלל שהיה חסר לי כסף, אז עבדתי וחסכתי. וזה לא הצליח. אחרי זה הייתי חתום בחברת תקליטים כצמד יחד עם חבר טוב שלי, רועי מכלוף, אבל לא כל כך הצלחנו. אני מצפה מעצמי הרבה, ולרוב זה מוביל לתחושת כישלון".
5 צפייה בגלריה
 נתנאל רודניצקי
 נתנאל רודניצקי
האם תבוא אהבה ב"בית האח הגדול"? נתנאל רודניצקי
(צילום מסך, רשת)
מלבד הקריירה המוזיקלית, רודניצקי מקווה אולי להכיר בת זוג בבית "האח הגדול". מבחינתו זו לא מטרה - אבל אם יתאפשר, הוא מבטיח שלא ישחק משחקים. "אני לא באד בוי, כמו שמצטייר מהמראה שלי. ממש לא. קעקעתי את הגוף שלי כדי לספר את סיפור החיים שלי. יש תדמית כזאת, אז בגלל שאני ראפר עם קעקועים זה אומר שאני ילד רע? כל קעקוע שיש לי על הגוף מסמל דרך ומשהו שעברתי בחיים. זה שם כדי להזכיר לי את הדברים האלה, כשאגיע לגיל בחיים שלי שהזיכרון לא יהיה אותו דבר".
תרצה להכיר מישהי בבית? "אי אפשר להגיד ללב שלי מה לעשות. ואם זה יקרה ב'האח הגדול', שיקרה. אני לא אגביל את עצמי ולא אעצור את עצמי. אם זה זה - זה זה. אבל אני גם לא אשחק, אני לא אשלה מישהי".
מה תעשה במיליון השקלים אם תזכה? "אני אקח משכנתא ב-500 אלף שקל, ו-200 אלף שקל אני אשקיע במוזיקה. לפני שיצאתי לתוכנית, אמא שלי אמרה לי שהיא רוצה מטבח חדש ואוטו חדש במיליון השקלים. אמרתי לה: 'אני אקנה לך מטבח ואוטו בלי קשר למיליון".
מה החלום אחרי "האח הגדול"? "הייתי שמח לסיים את התוכנית ולהגיד שיש לי הופעה ושהיא תהיה מפוצצת באנשים. זה החלום הכי גדול שלי".
פורסם לראשונה: 08:03, 11.06.22