השחקנית בליית' דאנר חשפה שהיא נאבקת בסרטן הפה שנמצא כעת בנסיגה. בריאיון למגזין People, אמרה השחקנית: "זאת מחלה ערמומית, עכשיו אני בסדר גמור. ואני בת מזל שאני בחיים". בעלה מזה 30 שנה, הבמאי ההוליוודי ברוס פאלטרו, נפטר ב-2002 לאחר שנאבק בסרטן זה במשך כמה שנים.
3 צפייה בגלריה
בליית' דאנר
בליית' דאנר
בליית' דאנר
(Photo by Victoria Will/Invision/AP)
"מחלת הסרטן מגיעה לכולם בדרך כזו או אחרת, אבל זה יוצא דופן שלזוג יש את אותו סרטן", הוסיפה דאנר, בת ה-79, וסיפרה שכשאובחנה במחלה ב-2018 היא "הסתכלה למעלה לשמיים ואמרה לברוס, 'אתה בודד שם למעלה?'".
"התחלתי להרגיש מאוד מטושטשת ושכחתי הכל", היא נזכרה בריאיון כיצד הבינה שמשהו לא בסדר. "הרגשתי גוש בצוואר שלי, ממש ליד המקום שבו ברוס מצא את שלו ב-1999". במהלך מאבקה במחלה, דאנר עברה שלושה ניתוחים בסך הכל וטיפולים נוספים עד שהוכרזה נקייה מסרטן ב-2020.
3 צפייה בגלריה
בליית' דאנר וברוס פאלטרו
בליית' דאנר וברוס פאלטרו
בליית' דאנר וברוס פאלטרו
(Photo by Vince Bucci/Newsmakers/gettyimages)
השחקנית, שזכורה בין השאר מתפקידיה בסרטי "פגוש את ההורים", סיפרה שהיא אובחנה עם צורה נדירה של סרטן הפה, ובהתחלה בחרה שלא לשתף את ילדיה, השחקנית גווינית' פאלטרו והשחקן ג'ייק פאלטרו, במחלתה: : "רציתי להתמקד בהיותי אמא, ולא רציתי שהם ידאגו".
"ברור שהייתי מאוד בהלם", אמרה בתה גווינית' באותו ריאיון. "זה היה מלחיץ. וזה הרגיש אפילו מפחיד יותר כי זה היה כל כך דומה לאבא שלי".
3 צפייה בגלריה
בליית' דאנר וגווינת' פאלטרו
בליית' דאנר וגווינת' פאלטרו
בליית' דאנר וגווינת' פאלטרו
(AP Photo/Evan Agostini)
דאנר נולדה ב-1943 בפילדלפיה, והיא התחילה את קריירת המשחק שלה בשלהי שנות השישים. במהלך הקריירה שלה היא הופיעה גם על הבמות וגם על המסכים. בתחילת דרכה היא זכתה לטוני על תפקידה ב-Butterflies Are Free שעלה בברודווי. בהמשך היא זכתה להכרה בעיקר בזכות תפקידיה בסרטי "פגוש את ההורים" והיא אף הייתה מועמדת לאמי על תפקידה בסדרה "ויל וגרייס".
לאחר מותו של בעלה, הפכה דאנר מעורבת בקרן למען המאבק בסרטן הפה, קרן ללא מטרות רווח. כחלק מקמפיינים של הקרן היא התראיינה במקומות רבים במטרה להעלות מודעות ולגייס כספים למחקר.