לאולפני הוליווד יש את כנס המעריצים קומיק-קון, לתאגיד דיסני יש אחד משלו - Disney Convention, ועכשיו גם לאימפריית הסטרימינג האמריקנית נטפליקס יש אירוע משלה, שכיאה לפלטפורמה נערך אונליין. אמש (שבת), התקיים לראשונה TUDUM, האירוע שבו נחשפו צופים בכל העולם לתכנים החדשים שנטפליקס תציע ללקוחותיה בקרוב - סרטים חדשים, סדרות חדשות וחשוב אף יותר: עונות חדשות לסדרות ותיקות ואהובות כמו "דברים מוזרים", "אמילי בפריז", "ברידג'רטון", "וויצ'ר", "הכתר" ועוד. לצד הכרזות מפתיעות ובעיקר ידועות מראש של עשרות כותרים, במהלך שלוש השעות הושקו שלל הצצות ראשוניות לתכנים. המסעיר מכולם הוא כנראה הטריילר לסדרה "סאנדמן" המבוססת על הקומיקס הפופולרי מאת ניל גיימן, שעיבודים שונים שלו לקולנוע ולטלוויזיה לא הצליחו להבשיל - עד היום.
במהלך הפרנזטציה של "סאנדמן", גיימן שמשמש גם כמפיק אחראי, שוחח עם שני כוכבי הסדרה החדשה, טום סטורידג' וקירבי האוול-באטיסט. הראשון מגלם את דרים, גיבור המיתולוגיה ההגותית הזו אשר נלחם לכבוש מחדש את ממלכת החלומות שלו שהתמוטטה אחרי לכידתו וכליאתו. השניה מגלמת את אחותו דת', הלוא היא המוות. בקטע קצר שהושק, מוצגת לכידתו של דרים בטקס כישוף של כת ששמה לה למטרה לתפוס את דת'. בסדרה המצופה מופיעים גם דיוויד ת'וליוס, בויד הולברוק, פאטון אוסוולט וגם צ'ארלס דאנס וגווינדולין כריסטי הזכורים לטובה מ"משחקי הכס".
2 צפייה בגלריה
לא מבסוט מהעיבוד ליצירתו של חברו המנוח. ניל גיימן
לא מבסוט מהעיבוד ליצירתו של חברו המנוח. ניל גיימן
ניל גיימן
(AP)
באותה אווירה, הוקרן גם הטריילר לעונה השנייה של "וויצ'ר", הסדרה הפנטסטית שמבוססת על ספרי אנדז'יי ספקובסקי הפולני. הנרי קאביל מוביל את הסדרה כלוחם הפלאי גראלט, אשר מנסה בכל כוחו העצום להגן על הנסיכה קרילה שהופקדה ברשותו מחורשי רעתה שפלשו לארצו. במקביל השיקו בנטפליקס את סדרת הפריקוול "וויצ'ר: מקורות הדם" שחוזרת לימי הקדם של הממלכה.
עונה שנייה יש גם ל"אמילי מפריז", והיא כמובן פחות מדממת או מפחידה. לילי קולינס חוזרת לתפקיד הצעירה האמריקנית המשתקעת בבירת צרפת ומתאקלמת במרחב הווירטואלי כמשפיענית ובמציאות כמאהבת פוטנציאלית לגבר פריזאי מקסים במהלך חופשה בריביירה. לא ברור לגמרי מה מכין לנו יוצר הסדרה דארן סטאר, אולם בעבר רמז שמערכת היחסים שמתפתחת בין השניים עשוייה להיות פחות זוגיות שמרנית אמריקנית, ויותר מהזן המתירני הצרפתי. גם ל"ברידג'רטון" תעלה בקרוב עונה שנייה, שתמשיך לפשפש בקרביים של האריסטוקרטיה באנגליה הוויקטוריאנית, ולחלץ משם סקנדלים ורומנים מאחורי הקלעים.
"דברים מוזרים" שהייתה אחת הסדרות הראשונות שבישרו על הפריצה של נטפליקס כמעצמת סטרימינג ממשיכה בשיא הכוח לעונה רביעית. מילי בובי בראון (שחוגגת עונה שנייה גם של הסדרה "אנולה הולמס" בכיכובה), פין וולפהארד, נואה שנאפ וגייטן מטראצו כבר אינם נערים צעירים ואלמוניים אבל הם ממשיכים להניע את העלילה המסתורית בעונה הרביעית, שתצא מהעיירה האמריקנית ותקבל נפח בינלאומי יותר.
הדרמה "אוזרק" תחזור לעונה רביעית ואחרונה, לצערם של מעריציה הרבים וכנראה גם לצערו של הכוכב הראשי ג'ייסון בייטמן, שהציג את הטריילר במהלך האירוע. עוד הושקו עונות חדשות ל"קוברה קאי", "טיילר רייק: חילוץ" בכיכובו של כריס המסוורת', "ויקינגים: ואלהאלה", "קאובוי ביבופ" ועוד.
נטפליקס חשפה בפני הקהל האמריקני והבינלאומי שלה גם כמה מהסרטים החדשים שהיא עתידה להפיץ באמצעות הפלטפורמה המקוונת שלה. הבולט שבהם הוא כנראה "הודעה אדומה" (Red Notice), מותחן אקשן קומי בכיכובם של דוויין ג'ונסון, ריאן ריינולדס וגם גל גדות. הפרויקט, שהיה אמור להיות מופק תחילה על ידי אולפני יוניברסל ועבר לרשות נטפליקס, יהיה רווי תחבולות, סצנות פעולה וגם רגעים קומיים בשילוב שלושת הכוכבים ההוליוודיים הענקים.
אך עם כל הכבוד לגדות, ריינולדס ודה רוק, נראה שלאונרדו דיקפריו, ג'ניפר לורנס, קייט בלנשט, מריל סטריפ, אריאנה גרנדה וג'ונה היל מספקים יותר סטאר-פאוור לדרמה הקומית "אל תסתכלו למעלה", שיצר הבמאי אדם מקי עבור נטפליקס ומספרת על זוג אסטרונומים חובבים שיוצאים לקמפיין תקשורתי כדי להזהיר את האנושות ממטאורים שעומדים להתנגש בכדור הארץ ולהביא לקטסטרופה עולמית.
אחרי הצלחת "צבא המתים" של זאק סניידר בחסות נטפליקס, בן טיפוחיו מתיאס שווייגהופר הגרמני, ששיחק בסרט הזומבים ההוא, מקבל את המושכות כבמאי וככוכב ראשי בפריקוול "צבא גנבים" אשר מספר על הרפתקאותיו של פורץ הכספות דיטר, בבנקים ברחבי אירופה.
בנוסף לכך יוקרנו בקרוב שני פרויקטים דוקומנטרים המלווים שתי דמויות ציבוריות אפריקניות-אמריקניות משמעותיות ושנויות במחלוקת. הדוקו Jeen-yuhs מוקדש רובו ככולו לקניה ווסט על שיאיו המוזיקליים ונקודות השפל האישיות בקריירה. המיני-סדרה "קולין בשחור-ולבן" מעמידה במרכז את כוכב הפוטבול קולין קאפרניק שמאז שהתעקש לכרוע ברך במהלך ניגון ההמנון האמריקני במשחקי ה-NFL, נפלט מהליגה אך הפך לגיבור תרבות בארצות הברית.
2 צפייה בגלריה
קניה ווסט
קניה ווסט
קניה ווסט
(צילום: AP)