הסרט "תל אביב על האש" צפוי לזכות בקרוב לגרסה אמריקאית - כך מדווח היום (שבת) מגזין "וראייטי". לפי הדיווח, המפיקים אדם ורובי מירלס מחברת ההפקות "141 אנטרטיינמנט" רכשו את האפשרות לעבד את סרטו של הבמאי הפלסטיני סאמח זועבי מ-2018, שזכה בפרסים רבים, בהם פרס אופיר עבור הסרט הטוב ביותר ופרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל ונציה, על תפקידו של קאיס נאשף.
1 צפייה בגלריה
מתוך "תל אביב על האש"
מתוך "תל אביב על האש"
מתוך "תל אביב על האש"
(צילום: Patricia Ibanez)
הגרסה האמריקאית של הסרט, אם אכן תצא לפועל, צפויה להתמקם הרחק מתל אביב, על הגבול שבין מדבריות מקסיקו לאריזונה שבארצות הברית. חברת ההפקות מתכוונת לצרף לפרויקט כותב ובמאי דוברי ספרדית. גם זועבי עצמו יהיה מעורב בפרויקט ואף ישמש כמפיק שותף, לצד ניקולה סמית' ודן קליינמן.
גיבורו של "תל-אביב על האש" הוא צעיר (קייס נאשף) העובד על הסט של אופרת סבון פלסטינית, שעלילתה מתרחשת ערב מלחמת ששת הימים והמספרת על רומן בין מרגלת פלסטינית וקצין בכיר בצה"ל. מפגש עם מפקד מחסום (יניב ביטון) מוביל לשיתוף פעולה מופרך ומשעשע בין השניים: הקצין הישראלי, שאשתו ומשפחתו מכורות לסדרה, עוזר לצעיר הפלסטיני לכתוב סצנות שמקדמות אותו לעמדת תסריטאי, ואילו הוא מצדו מספק לקצין חומוס אסלי מהשטחים והבטחה לחתום את הסדרה בסוף רומנטי ולא טרגי. בסרט משתתפים גם יוסף סוויד, המגלם שחקן פלסטיני המגלם בטלנובלה קצין ישראלי, יניב ביטון, לובנה אזאבל ומאיסה עבדל האדי.