ג'ייסון בואלס, עורך דינה של חנה גוטיירז-ריד, הנשקית האחראית על סט הצילומים של Rust, בוחר בקו הגנה מפתיע ורומז כי ייתכן ומישהו הכניס קליעים חיים בכוונה כדי "לחבל בסט". את הדברים אמר בתוכנית הבוקר Today show שעסקה בטרגדיה על סט המערבון לפני כשבועיים, במהלכה השחקן אלק בולדווין ירה בצלמת הלינה האצ'ינס והרג אותה בשוגג לאחר שבנשקו התגלה קליע אמיתי.
2 צפייה בגלריה
סט הצילומים
סט הצילומים
סט הצילומים
(צילום: AP)
"אני מאמין שמי שהיה עושה דבר כזה היה רוצה להוכיח נקודה...ואנחנו יודעים שהיו אנשים שעזבו את הסט יום לפני". בואלס התכוון לפוסט בפייסבוק שפורסם מיד לאחר היוודע הטרגדיה, שבו עובד בסט טען שהוא התפטר לצד שישה עובדים נוספים עקב בעיות בסט, כמו הלנת שכר וליקויי בטיחות שקשורים לנהלי הנשק ולבטיחותם של עובדי הסט.
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין מיד אחרי התאונה
(AP)
בואלס גם הוסיף כי "אני חושב שאי אפשר לשלול אף אחד בנקודה הזו. אנחנו יודעים שהיה כדור חי בקופסה של כדורי סרק והוא לא היה אמור להיות שם. היו אנשים שעזבו את הסט כי הם היו ממורמרים. יש לנו מסגרת זמן בין 11 בבוקר לאחת בצהריים במהלכה כלי הנשק לא היו בהשגחה - זו הייתה הזדמנות לחבל בסצנה".
בימים אלה עדיין מתנהלת החקירה של המשטרה המקומית במחוז סנטה פה, במהלכה נחקרים כל המעורבים שהיו על הסט, בהם גם הנשקית גוטיירז-ריד, שזו הייתה עבודתה השנייה בסך הכול. בשלב זה כל כיווני החקירה נבדקים ולפי דיווחים קודמים עוד כדורים חיים נמצאו על הסט מלבד הכדור שפגע בהאצ'ינס.