אם גם אתם מתקשים להמתין לעונה הרביעית והאחרונה של "להרוג את איב" (שתגיע, כמובטח, ב-2022), ואם גם אתם סבורים שמה"אנטומיה של גריי" יצא רק דבר אחד טוב, ואם גם לכם יש פינה חמה בלב שכתוב עליה בענק סנדרה או - אתם מוזמנים למלא את חלל ב"החוג לאנגלית" (The Chair), מיני-סדרה נהדרת שעלתה בסוף השבוע האחרון בערבות נטפליקס.
דמיינו עולם שבו האלגוריתם של נטפליקס שותה ערב קודם כוסית אחת יותר מדי, נרדם בבית עם הבגדים, מתעורר עם הנגאובר מהגיהנום ולמחרת מדלג בטעות על סדרה קטנה בת שישה פרקים שהתחמקה לו מתחת לרדאר. "החוג לאנגלית" - קצת כמו סדרה קטנה אחרת, "חזרות" - עוקבת אחרי עולם נישתי ולא מסוקר: הפוליטיקה הניהולית של עולם האקדמיה, ועוד איפה - בחוג הגוסס והמיושן לספרות אנגלית.
2 צפייה בגלריה
מתוך "החוג לאנגלית"
מתוך "החוג לאנגלית"
מתוך "החוג לאנגלית"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
אם אתם עדיין ערים, קבלו את הבסיס העלילתי: ג'י-יון קים (סנדרה או) היא האישה הראשונה, כמו גם הקוריאנית הראשונה, שמתמנה לתפקיד ראש החוג שבו היא משמשת כמרצה, באוניברסיטת פמברוק הבדיונית בארצות הברית. ג'י-יון מגיעה לתפקיד עם שלל רעיונות יצירתיים ורצון אמיתי להחיות את החוג שכורע תחת נטל הקידמה, אבל נתקלת באינסוף מכשולים מבית ומחוץ - החל מהלחץ מלמעלה לפטר את המרצים הקשישים שמסרבים לצאת לפנסיה וכלה במרצה המרדן, ביל דובסון (ג'יי דופלאס), שהוא במקרה גם מושא האהבה הרומנטית שלה.
עם כל אהבתה לספרות אנגלית, ג'י-יון נאלצת להשחית את זמנה על מאבקים פוליטיים שכוללים בעיקר את המאבק הבין-דורי: מחד, ההנהלה המיושנת שמעליה, שמעדיפה סדרת הרצאות של דיוויד דוכובני (בהופעת אורח סאטירית ונהדרת בתפקיד עצמו) על פני יאז, המרצה האפרו-אמריקנית העולה (נאנא מנסה) שלא מקבלת קביעות. מאידך, היא עומדת מול עדר המילניאלים שדורשים "לבטל" את המרצה דובסון, שבאופן חסר רגישות אבל גם חסר משמעות הצדיע במהלך שיעור במועל יד. ברקע של כל זה נמצאים היחסים המעט מעורערים של ג'י-יון, אם חד-הורית, עם הבת המאומצת שלה ממוצא מקסיקני.
2 צפייה בגלריה
מתוך "החוג לאנגלית"
מתוך "החוג לאנגלית"
מתוך "החוג לאנגלית"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
ואם השיר הזה נשמע לכם עמוס - זה נכון. בפרקיה הקצרצרים בני החצי שעה, "החוג לאנגלית" מצליחה לדחוק אינספור נושאים עדכניים - גזענות, גילנות, MeToo, תרבות הביטול, סקסיזם, גיוון אתני וזאת רק רשימה חלקית. בנוסף, לא הכל מושלם ב"החוג לאנגלית", שלעיתים מתפזרת בין כמה צירים: הסאטירה על העולם האקדמי נבלעת בדרמה נוגעת ללב על היחסים של ג'י-יון עם דובסון ועם הבת המאומצת שלה, כאילו היא לא הצליחה להחליט במה היא רוצה להתמקד.
חלק מעלילות המשנה נטולות היגיון (מרצה כמו יאז הייתה מקבלת מהאוניבסיטה את הירח כדי שתישאר, בהתחשב במספר הסטודנטים שהיא סוחפת לחוג שלה, ולא הייתה צריכה להיאבק על קביעות). הכימיה בין ג'י-יון לדובסון מעט מאולצת ולא ברור גם מה היה אופי היחסים בין השניים טרם מותה הטרי של אשתו של דובסון, שרון. אבל למרות כל אלה, "החוג לאנגלית" מצליחה לפלס את דרכה כדרמה קומית מקסימה, שנונה, סאטירית ומשוחקת היטב, עם וייב בריטי, שמספקת הצצה לעולם לא שחוק, ובעיקר מפתיעה בהיותה אואזיס מרענן ולא טיפוסי במרחבים היבשושיים של נטפליקס.