העיתונאי מוטי עדן הלך לעולמו היום (ה') בבית החולים איכילוב, בעקבות מחלה, והוא בן 72. במרוצת השנים, עדן שימש ככתב הצפון של הערוץ הראשון ואף ניהל אותו במשך מספר שנים. הוא הותיר אחריו את אשתו תמר, ילדיו דותן ושירה ונכדיו. הלוויתו תתקיים מחר ב-11, בבית העלמין בכפר יונה.
1 צפייה בגלריה
מוטי עדן
מוטי עדן
מוטי עדן
(צילום: גיל נחושתן)
"אבא היה איש של יושרה עיתונאית ואהבת אדם", סיפרה בתו, שירה, ל-ynet. "העשייה הייתה בליבו. הוא נלחם ונכח בנקודות משמעותיות של המדינה האהובה עליו, סיקר את הגזרה הצפונית לאורך כל שנות לבנון. ככתב בצפון היה לו חשוב להשמיע את קול התושבים, לעזור למי שרק אפשר והוא המשיך בדרך הזו גם כמנהל הטלוויזיה. אבא נשא בליבו את מלחמת יום כיפור ואת חבריו שאיבד שם עד יומו האחרון".
כתב "ידיעות אחרונות" ו-ynet איתן גליקמן, נפרד מחברו הקרוב וסיפר: "את מוטי הכרתי לפני 30 שנה, באחת הכניסות לבינת ג'בייל שבלבנון. ירדנו ממשאית הספארי הצה"לית ומוטי כהרגלו, ככתב הערוץ הראשון, החזיק את החצובה. ביקשתי לעזור לו והוא הסתכל עליי - ואני לא אשכח את המשפט הזה - הוא אמר לי, 'אתה עדיין ילד, אבל אני שמח', וירדנו ביחד. במשך עשרות שנים סיקרנו בצוותא את האירועים הקשים בגבול לבנון, אני ב'ידיעות אחרונות' ומוטי תושב נהריה בזמנו. ולימים מוטי התקדם לרשות השידור דאז, והמשכנו להיות חברים טובים.
"מוטי היה האיש שתמיד נתן מהחוכמה שלו. בעיקר דאג להוציא אנשים שהיו במשברים לתמיכה, עם טיפים לחיים ועם הרבה חוש הומור. מדי פעם כשהיינו מעירים לו שהוא מעט אדום בפנים, שידאג כשהוא מסקר לא להיחשף לשמש, הוא היה מחייך - בעיקר דאג לנו ופחות לעצמו.
"לפני קצת יותר מחודשיים, התקשרתי אליו באחד מימי השישי לדרוש בשלומו, אם הוא צריך עוד עיתונים או ספרים, מוטי כהרגלו אמר, 'יש לי הכול, המשפחה פה לצידי'. חצי שעה מאוחר יותר מוטי כתב לי, 'אני נכנס לעוד ניתוחונצ'יק קטן, ושתהיה לכם שבת שלום'. זאת בעצם הייתה השיחה האחרונה שלנו. מוטי היה מורדם ומונשם במשך שבועות ארוכים. הספקנו החברים הטובים לבקרו, ואתמול היתה לי הזכות הגדולה להיות לצידו בשעות הצהריים והוא כבר חסר לכולנו החברים".
מטעם תאגיד השידור הציבורי נמסר כי "מוטי, שסיקר בראשית דרכו העיתונאית את מלחמת לבנון הראשונה, שימש במשך שנים ככתב הצפון של רשות השידור והפך לאחד הקולות המזוהים ביותר עם סיקור ההתרחשויות בצפון בתחומים הביטחוניים, החברתיים והכלכליים. כאן, תאגיד השידור הישראלי מוקיר את עשייתו ותרומתו של מוטי עדן לשידור הציבורי בישראל במשך עשרות שנים, ומשתתף באבלה של המשפחה".
גם העיתונאי אורי לוי ספד לחברו בפייסבוק, וכתב: "היו לנו שעות עבודה משותפות ומגוונות. ישבנו ביחד בחדר המיתולוגי בקומה 3 בבניין ברוממה. ימים קשים במיוחד. מלחמת לבנון השנייה, תקפות הטילים על הדרום, אירועים פוליטיים ובחירות. היית איש טוב וחם. אוהב גדול של המדינה עם דגש ברור ומובהק על הצפון".
עדן, יליד ישראל, התגייס לצה"ל ב-1969 והשתתף במלחמת שלום הגליל בתור כתב מטעם קול ישראל. בעברו שימש כראש מערכת חיפה והצפון של ערוץ 1, עד שנבחר ב-2003 לנהל את הערוץ הראשון. בסוף 2006 פרש מתפקידו.
פורסם לראשונה: 09:57, 06.07.23