הזמרת והשחקנית לירז צ'רכי משתפת כי אתמול (שבת) במהלך המתקפה האיראנית על ישראל, קיבלה הודעות תמיכה רבות מאיראנים שמתגוררים באיראן, שהביעו התנגדותם למלחמה עם ישראל.
2 צפייה בגלריה
לירז צ'רכי
לירז צ'רכי
לירז צ'רכי
(צילום: מתוך האינסטגרם)
"אני שרה בפרסית בערך עשור", סיפרה צ'רכי ל-ynet, "במהלך השנים הצטרפו לא מעט עוקבים מאיראן וחברים מוזיקליים לעמוד האינסטגרם שלי, ואתמול, במהלך המתקפה על ישראל, הם הביעו אמפתיה ודאגה רבה לישראל".
צ'רכי, שהעלתה לסטורי שלה באינסטגרם צילום של הודעת תמיכה שקיבלה בפרסית, מספרת כי זו רק דוגמה אחת להודעות רבות שקיבלה מאיראן: "איראנים משם גילו אמפתיה, הם כתבו לי הודעות תמיכה ושלחו לי דגלי ישראל ואיראן מחוברים יחד. כתבו לי 'הלב שלנו נשרף, אוהבים אתכם'. הם בעצם תולים בנו תקוות.
"מבחינתם האויב הוא האסלאם הקיצוני, והם רוצים שדרך ישראל - המשטר שלהם ייפול והאסלאם הקיצוני יפסיק לשלוט בהם. הם כותבים שהלב שלהם נשרף ושהם בוכים איתנו.
"הם מפחדים להזדהות, מתוך חשש לשלומם", הוסיפה, "אבל הם רוצים שהעם בישראל ידע שלעם באיראן אין בעיה איתנו, להפך. הם אוהבים אותנו והם לא רוצים את האסלאם הקיצוני".
2 צפייה בגלריה
מלאך משחית
מלאך משחית
לירז צ'רכי ובן זוגה תום אבני
(צילום: אמיר מאירי)
צ'רכי סיפרה כי מאז 7 באוקטובר, החיבוק של העם האיראני בלט לה הרבה יותר מאשר עמים אחרים כשהיא נסעה ברחבי העולם. "אני מדברת איתך על אלפים שמביעים הזדהות איתנו. צריך להפריד את העם האיראני מהממשל שלו. ממה שאני מכירה - העם שם תומך מובהק בישראל, האנשים באיראן אוהבים את ישראל, הם רק חוששים לומר זאת בפומבי כי עבור מי שגר באיראן, ולא יצא משם - מדובר בסכנת חיים מיידית".