השחקן אלק בולדווין, שירה בשוגג בצלמת האלינה האצ'ינס על הסט של הסרט Rust לפני כשנה, הגיש לפנות בוקר (בין שישי לשבת) תביעה נגד ארבעה אנשי צוות, שלטענתו טיפלו והגישו לו את האקדח ממנו נורה הכדור שהרג אותה.
בולדווין הגיש את התביעה לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס בגין רשלנות של הארבעה, ביניהם הנשק. הוא עשה זאת כתביעת נגד לאחר שהוא ואנשי הפקה נוספים נתבעו על ידי מנהלת התסריט מיימי מיצ'ל, ומטרתו להשתמש בכספי הפיצויים בהם יזכה כדי לכסות על אותה תביעה.
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
מיצ'ל, מעצם תפקידה כמנהלת תסריט, עמדה מאחורי האצ'ינס, הצלמת, שנורתה ומתה מפצעיה ב-21 באוקטובר בשנה שעברה. היא תבעה את בולדווין, שהוא גם אחד ממפיקי הסרט, כמו גם את חברת ההפקה ואנשים רבים נוספים בגין תקיפה ורשלנות.
בולדווין עצמו סיפר מספר פעמים, כפי שתיאר גם בתביעת הנגד, שבמהלך חזרות לאחת הסצנות הוא דרך את הפטיש של האקדח לאחור, מה שגרם לו לירות את הכדור שהיה בו וכתוצאה מכך להרוג את האצ'ינס. השחקן טען שהוא, כמו גם האצ'ינס, לא היה מודע לכך שבנשק היה כדור חי ושהוא היה טעון.
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין לאחר התקרית
(AP)
"הטרגדיה אירעה על סט צילומים, לא במטווח, לא בשדה קרב ולא במקום שאפילו אמור להיות קרוב לאיזור בו עשוי להיות אקדח עם תחמושת חיה", נכתב בתביעה. בולדווין טוען שנאמר לו שהאקדח בטוח לשימוש והוא מעולם לא סחט את ההדק, אך בדו"ח של ה-FBI נמצא שאותו אקדח לא היה יכול לירות מבלי לסחוט את ההדק.
"יותר מכל אחד על הסט, בולדווין הוצג בשוגג כאחראי לטרגדיה הזו. על ידי שימוש בטענות הללו, בולדווין רוצה לנקות את שמו", נכתב בכתב התביעה, בה מסופר בין היתר כי נמנעו ממנו תפקידים נוספים והוא פוטר מכמה אחרים בעקבות הידיעה על הירי ו"חווה סבל פיזי ורגשי מהצער שנגרם בעקבות האירועים הללו".