מתברר שגם כשאין מחלוקת לאן הולך הכסף, צוואות עדיין יכולות להפוך לסיפור משפחתי מורכב.
דניאלה ושרונה, הבנות הגדולות של צביקה פיק, וכן בנו בנלי, הגישו בימים האחרונים את צוואתו לרשם לענייני ירושה לשם מתן צו קיום צוואה. פיק, שהלך לעולמו לפני כשבועיים, ציווה את כל רכושו ואת זכויות היוצרים שלו לילדיו הקטינים משירה מנור, בת זוגו השנייה, איתה הוא חי עד לפני כשנה וחצי.
3 צפייה בגלריה
צביקה פיק
צביקה פיק
צביקה פיק
(צילום: טל שחר)
מדובר ברכוש ששווה, לפי הערכות, עשרות מיליוני שקלים. לאחרונה דווח כי פיק, שהיה בן 72 במותו, מכר לחברת ארומה מיוזיק 50% מזכויות היוצרים שלו תמורת חמישה מיליון שקלים. הירושה לילדים כוללת גם דירה בבניין יוקרה במרכז תל-אביב.
כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet, בנותיו ובנו של פיק מנישואיו הראשונים אינם מערערים על הצוואה, למרות שהזמר לא הוריש להם דבר. הם שלמים לגמרי עם צוואת אביהם ומתכוונים למלא אחריה.
אולם לצד הגשת הצוואה לרשם לענייני ירושה, עורכי הדין בועז קראוס ועמית אלזם, המייצגים את הבנות שרונה ודניאלה, הגישו לרשם את בקשתו של צביקה פיק ז"ל למנות את בתו דניאלה פיק-טרנטינו כמנהלת העיזבון והנאמנה למימוש הצוואה. כלומר: פיק רצה שדניאלה תשלוט על הרכוש ותקבל עליו את כל ההחלטות עד שילדיו הקטינים יהפכו לבגירים, ואז הוא יימסר להם.
3 צפייה בגלריה
קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק
קוונטין טרנטינו ודניאלה פיק
דניאלה פיק ובעלה, קוונטין טרנטינו
(צילום: AP)
ככלל, לנאמן יש תפקיד רגיש. הוא זה שמחליט כיצד יושקע הכסף, ועליו לדאוג לכך שערכו יגדל, או לפחות יישמר. הוא גם זה שמאשר על מה אפשר להוציאו, מה שעלול ליצור שורה של חיכוכים. למשל, וללא קשר למקרה של פיק, אם הורה סבור כי ילדיו צריכים ללמוד בחינוך פרטי, אך הנאמן מסרב לכך ולא מקצה את הכסף הדרוש; כשההורה מעוניין לרכוש חפץ יקר לילד, והנאמן חושב שזו הוצאה לא ראויה; או כשההורה מעוניין לטוס לחופשה בחו"ל עם ילדיו ושאת כרטיסי הטיסה של הקטינים יממן העיזבון, והנאמן אומר "לא".
מקורבים לנושא אמרו אתמול ל"ידיעות אחרונות" כי "במקרה זה כנראה לא יתאפשר שיתוף פעולה בין כל הנפשות המעורבות, על רקע מערכת היחסים הקיימת ביניהן".
3 צפייה בגלריה
עו"ד בועז קראוס ועו"ד שמואל מורן
עו"ד בועז קראוס ועו"ד שמואל מורן
עו"ד בועז קראוס ועו"ד שמואל מורן
(צילום: משה טסלר)
עורכי הדין קראוס ואלזם, המייצגים את דניאלה פיק־טרנטינו ואת שרונה פיק-פדרמן, מסרו אתמול בתגובה: "צביקה פיק ז"ל מינה בצוואתו את בתו דניאלה להיות מנהלת העיזבון והנאמנה".
פנינו לשירה מנור ולפרקליטה, עו"ד שמואל מורן, ושאלנו אם בדעתם להתנגד למינוי של דניאלה פיק. הם השיבו כי אין בדעתם להגיב או לנהל את הדברים בתקשורת.