אסטרוד ז'ילברטו, שגרסתה ללהיט The Girl From Ipanema ב-1963 הפך למזוהה ביותר עם השיר, הלכה לעולמה בגיל 83, כך הודיע היום (ג') פול ריקי, שהופיע לצידה שנים רבות, לבקשת בנה של ז'ילברטו, מרסלו.
3 צפייה בגלריה
אסטרוד ג'ילברטו
אסטרוד ג'ילברטו
אסטרוד ז'ילברטו
(צילום: Rowntree/Daily Express/Hulton Archive/Getty Images)
"היא הייתה חלק חשוב מכל מה שהוא מוזיקה ברזילאית ברחבי העולם והיא שינתה חיים של אנשים רבים הודות לאנרגיה שלה", הוא ספד לה.
היא נולדה ב-1940 באיזור באהיה וגדלה בריו דה ז'ניירו. כשהייתה בת 19 התחתנה עם המוזיקאי ז'ואו ז'ילברטו. ארבע שנים מאוחר יותר היא ליוותה אותו בטיול לניו יורק יחד עם אמן הג'ז סטן גץ ואחד מהזמרים הבולטים בז'אנר הבוסה נובה, אנטוניו קרלוס ז'ובים. המפיק של השלושה חיפש זמר או זמרת שיודעים לשיר באנגלית כדי לעזור ל"הנערה מאיפנמה" להתקבל על ידי הקהל האמריקני, ואסטרוד - למרות שלא היה לה כל ניסיון בשירה - הייתה היחידה שידעה אנגלית מהם.
3 צפייה בגלריה
אסטרוד ג'ילברטו
אסטרוד ג'ילברטו
אסטרוד ג'ילברטו
(צילום: AP)
הגרסה המקורית הוקלטה כדואט עם בן זוגה, כשהיא לא קיבלה עבורה קרדיט או תמלוגים ורק תשלום קטן על השעות שבהן הקליטה, אך לאחר שהשיר נערך מחדש ללא השירה של ז'ואו בפורטוגזית כסינגל שלה, הוא הפך ללהיט ענק ב-1964.
השיר הגיע עד לחמשת הגדולים במצעדים האמריקנים ונכנס לתוך מצעד 30 השירים הטובים ביותר בבריטניה. בנוסף זכה בגראמי בקטגוריית שיר השני, וז'ילברטו עצמה הייתה מועמדת בקטגוריית הופעת השנה על ידי זמרת. את ההצלחה האדירה היא לא הצליחה לשחזר שוב במהלך הקריירה שלה, ו"הנערה מאיפנמה" נותר הלהיט המשמעותי היחיד שלה.
3 צפייה בגלריה
אסטרוד ג'ילברטו
אסטרוד ג'ילברטו
אסטרוד ג'ילברטו
(צילום: Evening Standard/Hulton Archive/Getty Images)