ב-19 ביוני 2013 חוותה הוליווד טלטלה, כשנודע כי ג'יימס גנדולפיני הלך לעולמו בגיל 51 בלבד כתוצאה מהתקף לב שקיבל במהלך חופשה משפחתית ברומא. באותה העת, הוא נחשב לאחד מכוכבי הטלוויזיה הגדולים ביותר של ארצות הברית, הודות לתפקידו האגדי של המאפיונר טוני סופרנו בסדרת הלהיט מבית HBO, "הסופרנוס". מותו בטרם עת הפתיע אז רבים, וגם כעת, עשור לאחר מכן, נראה שהכאב עודנו פועם בלבבות קרוביו.
3 צפייה בגלריה
ג'יימס גנדולפיני
ג'יימס גנדולפיני
ג'יימס גנדולפיני
(צילום: AP)
"זה כל כך מוזר שעבר עשור מאז שעזבת אותנו", כתב בפוסט אינסטגרם מייקל אימפריולי, מי שגילם בסדרה את כריסטופר מולטיסנטי, קרוב משפחתו של טוני בסדרה וחבר במאפיה. "הייתי שמח לצלם עוד סצנה ביחד, או לצחוק ולדבר עד השעות הקטנות של הלילה. לנצח אוקיר תודה על שנים של עבודה משותפת, על כך שהייתי כל כך הרבה זמן במחיצתך, ועל האדיבות והנדיבות שלך. מתגעגעים אליך, כמו עוד רבים אחרים בעולם", סיכם אימפריולי, לצד תמונה משותפת שלו ושל גנדולפיני.
גם השחקנית אידי פאלקו, מי שגילמה את אשתו כרמלה בסדרה, נזכרה לאחרונה בשחקן המנוח בריאיון שהעניקה ל"ואניטי פייר". "הוא לא התרגש מדברים קטנים, בשונה ממני", שחזרה, "תמיד הסתכלתי עליו מהצד, זה היה נראה כאילו משהו גדול ועמוק יותר מנחה אותו. אם משהו הפריע לו, הוא פשוט פעל לשנות את זה. אני קינאתי בו על כך, שהוא פשוט העניק לעצמו את החופש לעשות את זה".
3 צפייה בגלריה
טוני ואשתו, כרמלה
טוני ואשתו, כרמלה
ג'יימס גנדולפיני ואידי פאלקו מתוך "הסופרנוס"
(צילום: באדיבות HBO)
ג'ו פנטוליאנו, שגילם בסדרה את ראלף ("ראלפי") ציפארטו - חבר רשמי במאפיה שהפך לאחר מכן לקפטן ארגון הפשע - נזכר ביום הראשון שלו בסדרה ובאדיבות שהפגין כלפיו גנדולפיני על סט הצילומים: "הוא הסתכל לי בעיניים ואמר, 'שמע, זה כבוד ותענוג לעבוד איתך'. זה לא פשוט להצטרף לצוות שחקנים, אבל הוא תמיד יצא מגדרו בשביל לוודא שכולם ירגישו בנוח".
3 צפייה בגלריה
מתוך "הסופרנוס"
מתוך "הסופרנוס"
גנדולפיני (במרכז) מתוך "הסופרנוס"
(צילום: gettyimages)
אתמול (ב'), עם קיום יום האב הבינלאומי, ניצל בנו מייקל גנדולפיני את המועד המיוחד כדי לפרסם באינסטגרם אף הוא תמונה משפחתית משותפת, שלצידה כתב: "יום אב שמח, אבא. אני אוהב אותך - היום, מחר ובכל יום. אני מתגעגע אליך".
את הקריירה שלו החל גנדולפיני על במות ברודוויי ובתפקידי משנה בסרטים שונים, בהם "כוננות מידיית", "רומן על אמת", ועוד. עם זאת, פריצתו הגדולה הגיעה בשנת 1999, כשנכנס כאמור לנעליו של טוני סופרנו בסדרה המצליחה, שבה כיכב עד ירידתה ב-2007.
"הסופרנוס", שנוצרה על ידי התסריטאי והבמאי האמריקני דיוויד צ'ייס, מתארת את חייו של טוני, בוס מאפיה איטלקי-אמריקאי, את קורות משפחתו, כמו גם את ארגון הפשע שבראשו הוא עומד. לאורך שידורה, הסדרה זכתה בפרסים רבים - בהם 21 פרסי אמי וחמישה פרסי גלובוס הזהב. גנדולפיני זכה אף הוא על תפקידו בשלושה פרסי אמי ובפרס גלובוס הזהב.