השחקנית והזמרת הבריטית-אוסטרלית אוליביה ניוטון ג'ון הלכה לעולמה בגיל 73, כך הודיע הערב (ב') בן זוגה ג'ון אסטרלינג בחשבון הפייסבוק שלה.
2 צפייה בגלריה
אוליביה ניוטון ג'ון
אוליביה ניוטון ג'ון
אוליביה ניוטון ג'ון
(צילון: Scott Barbour/Getty Images)
ניוטון ג'ון מפורסמת יותר מכול הודות לתפקידה בסרט הקאלט "גריז" לצד ג'ון טרבולטה, אך מאחוריה גם קריירת שירה ארוכה ומצליחה, כולל להיטים כמו Physical, Have You Never Been Mellow וכאמור הדואט You’re the One That I Want עם טרבולטה - שלושת הלהיטים הללו הגיעו למקום הראשון במצעדי הפזמונים ברחבי העולם.
על פי הפוסט ברשתות החברתיות, ניוטון ג'ון הלכה לעולמה בשנתה והייתה מוקפת במשפחתה וחבריה בביתה בקליפורניה. "אנו מבקשים מכולם לכבד את הפרטיות שלנו בשעה קשה זו", כתב אסטרלינג. "אוליביה הייתה סמל של ניצחון ותקווה לאורך 30 שנים בהן חלקה את המסע שלה לצד סרטן השד. בזכותה הוקמה קרן אוליביה ניוטון ג'ון, שמוקדשת למחקר בנושא מחלת הסרטן. המשפחה מבקשת מכל מי שיכול לתרום לקרן כדי לכבד את זכרה".
טרבולטה, שגילם את דני זוקו ב"גריז", היה מהראשונים שספדו לה. "אוליביה יקירתי, את הפכת את חיינו לטובים יותר", כתב באינסטגרם. "ההשפעה שלך הייתה מדהימה. אני אוהב אותך כל כך. אנחנו נתראה בהמשך הדרך ונהיה יחד שוב. שלך מהרגע שראיתי אותך ולעד, הדני שלך, הג'ון שלך". גם קלואי לטאנזי, בתה של ניוטון ג'ון, פרסמה סדרה של תמונות שלה כילדה לצד אימה.
2 צפייה בגלריה
מתוך "גריז"
מתוך "גריז"
טרבולטה וניוטון ג'ון כדני וסנדי. מתוך "גריז"
(צילום: gettyimages)
ניוטון ג'ון נולדה בשנת 1948 באנגליה וגדלה במלבורן. היא אובחנה לראשונה עם סרטן השד ב-1992, בדיוק לפני 30 שנה, וב-2017 הודיעה שלאחר נסיגה של 25 שנים, המחלה התפשטה גם לגב התחתון שלה. מספר חודשים לאחר מכן היא ביטלה סיבוב הופעות שתוכנן, שלושה שבועות בלבד לאחר שהודיעה עליו.
במהלך הקריירה העשירה שלה, ששיאה היה במהלך שנות ה-70 וה-80, ניוטון ג'ון מכרה מעל 100 מיליון עותקים מאלבומיה השונים והכניסה כמעט 40 סינגלים למצעד 100 השירים של הבילבורד.
אך למרות ההצלחה הרבה כזמרת, שיאה המקצועי והתפקיד המזוהה ביותר איתה היה כאמור זה של סנדי אולסון ב"גריז" (1978) - הילדה הטובה מתיכון ריידל שפוגשת את הפרחח דני זוקו (טרבולטה) ומתאהבת בו. ב-2016 סיפרה ל"ואניטי פייר" על הבחירה בה לתפקיד: "הייתי מאוד חרדה לעשות סרט נוסף, כי קריירת המוזיקה שלי הלכה טוב, ולא רציתי להרוס אותה עם סרט שלא יהיה טוב".
למעשה היא קיבלה את התפקיד היוקרתי הודות לכישרון השירה שלה, מאחר שקריירת המשחק שלה עד אז כללה שני סרטים, ואף אחד מהם לא ממש הצליח. היא הייתה בת 29 וטרבולטה בן 23, אך מהרגע הראשון היה אפשר להבחין בכימיה בין השניים, מה שכמובן עזר לסרט להפוך ללהיט ענק ולהרוויח במהלך השנים כמעט 400 מיליון דולר.