ברוכים הבאים לרחוב ענבל פרלמוטר: מועצת העיר רמת השרון החליטה השבוע לקרוא לראשונה בישראל רחוב על שם מייסדת וסולנית להקת המכשפות ז״ל, שנהרגה בתאונת דרכים בגיל 26 בשנת 1997.
1 צפייה בגלריה
ענבל פרלמוטר
ענבל פרלמוטר
ענבל פרלמוטר
(צילום: שאול גולן)
פרלמוטר הקימה את להקת הרוק "המכשפות" בשנת 1992 עם יעל כהן ויפעת נץ. אחרי שנתיים הן הוציאו את אלבום הבכורה "עד העונג הבא", שנחשב פורץ דרך ברוק הישראלי בכלל וברוק הנשי בפרט. פרלמוטר בלטה כאייקון פמיניסטי ולהט"בי ודמותה המורכבת באה לידי ביטוי בסרט על חייה, "ענבל פרלמוטר: אם זה נגמר", של yes דוקו, שזכה במקום הראשון בפסטיבל דוקאביב האחרון.
רחוב ענבל פרלמוטר ימוקם בשכונת נווה גן צפון ברמת השרון, הנבנית בימים אלו. הרחוב, שייחנך בעוד כשנה, הוא חלק מפרויקט "נשים נאלמות ונעלמות" להנצחת נשים. רחובות נוספים ייקראו על שם ענת גוב, גילה גולדשטיין - שהייתה שחקנית, פעילה להט"בית וטרנסג'נדרית, רמה מסינגר וג'ודי אבן חן.
"סיפורה של ענבל פרלמוטר הוא סיפור של הצלחה מטאורית וטרגדיה איומה", אמר אבי גרובר, ראש עיריית רמת השרון. "צעירה שעלתה בגיל מאוד צעיר בזכות כישרון עצום, והגדירה דור חדש של מוזיקאיות אמיצות, פמיניסטיות ובעלות אמירה ברורה. ומאידך בחורה צעירה שהתקשתה להתמודד עם ההצלחה, ובסופו של דבר הלכה לעולמה בטרם עת. אנחנו צריכים לראות את שני הצדדים כאשר אנחנו מחנכים את בני הנוער: לתת להם את הביטחון ואת היכולת להצליח, ובמקביל לשמור עליהם כדי שההצלחה לא תגרום להם לנפילה קשה כמו של ענבל".
עידן למדן, יו"ר ועדת השמות בעיר, הוסיף: "אלמלא מותה המפתיע בגיל צעיר, פרלמוטר ודאי הייתה היום דמות בולטת ומשפיעה בעולם הרוק הישראלי. כבוד גדול לנו לאפשר את הנצחתה כאן בעיר".