מועדון ברלה שבקיבוץ להבות חביבה הפך לשם דבר בקהילת המוזיקה המקומית ולאורך השנים הוא אירח את טובי המוזיקאים הישראלים. אולם אחרי 13 שנה של פעילות ענפה, בעליו הודיעו כי המועדון סוגר את שעריו. דודי גודר, מבעלי המועדון, הגיע לאולפן ynet והסביר את הסיבות לסגירה ואת התחושות הקשות.
למה אתם סוגרים? "קודם כל, בשנה וחצי האחרונות סבלנו מהקורונה, וזאת הייתה רכבת משא כבדה שנעצרה בבת אחת. היה לנו שבוע ביולי שעבר שכן הצלחנו לעבוד, גם אותו דחו לנו פעמיים, קנינו אוכל ובירה, והפסיקו אותנו עוד פעם. כעת יש לנו הסכם עם הקיבוץ שהוא תקף 15 שנה. יש לנו עוד שנה לתום התקופה השלישית, אבל הקיבוץ הודיע לנו שמטעמים שלו, שדווקא אני יכול להבין אותם, הוא לא יוכל להמשיך איתנו בחמש השנים הבאות. מבחינתנו זה אומר לפתוח כעת את המועדון עם צוות חדש, מנהלים חדשים, רישיון עסק, כיבוי אש ומטבח והכול, כאשר יש לנו אופק כלכלי בסך הכול של שנה, וזה לא מאפשר כלכלית כרגע להתחיל הכול מאפס עם אופק של שנה אחת, זה יגרום לנו להפסד.
לדבריו, ביממה האחרונה הוא מקבל המון פניות מקיבוצים סמוכים, כך שאולי לא מדובר בגזרת גורל: "כרגע הכותרת היא סופית, אבל ביממה האחרונה ובעיקר בכמה שעות האחרונות, קיבלנו הצעות מדהימות מקיבוצים סמוכים וממועצה מקומית סמוכה שאומרים לנו שהם רוצים אותנו. אולי זה יסתייע, אנחנו מאמינים במותג ומאמינים בקהל פה ואנחנו מוכנים ללכת ולראות כל מקום. כבר בתחילת השבוע קבענו כמה פגישות".
1 צפייה בגלריה
עילי בוטנר באולפן ynet
עילי בוטנר באולפן ynet
עילי בוטנר באולפן ynet
גם המוזיקאי עילי בוטנר הגיע לאולפן, וסיפר מדוע המועדון הפך לכל כך משמעותי עבור מוזיקאים רבים. "קשה לי לשים את האצבע אבל הכול היה מדהים. קודם כל הנסיעה, לצאת מת"א, להגיע לאזור עמק חפר, להכנס לקיבוץ. זה מתחיל מזה. זה קהל מדהים. יש משהו במקום הזה שהוא אינטימי ומעל הכול מדובר באמת בצוות מדהים שניהל את המקום. אני זוכר שאחרי כל הופעה הייתה לנו מסורת להצטלם עם הצוות ותמיד היו מקבלים אותנו באהבה גדולה ובפירגון גדול".
מה הרגשת כששמעת שסוגרים? "האמת שנעצבתי מאוד, אבל אני חייב להגיד באותה נשימה שבסופו של דבר, כמו שאמרתם מקודם, המותג הוא מותג חזק והאנשים הם אנשים שיודעים איך עובדים ואני בטוח שיימצא בית לברלה והמקום יחזור להיות כמו שהוא היה, כי הוא באמת מקום מקסים". לריאיון המלא צפו בווידאו שבתחילת הכתבה