האשמות קשות מצד עובדים נגד מנחה "טונייט שואו" בתשע השנים האחרונות, ג'ימי פאלון. בתחקיר שפורסם היום (ה') ב"רולינג סטון", 16 עובדים, בהווה ובעבר, מספרים על התנהגות לא יציבה מצד המנחה והקומיקאי המוערך, שהפכו את החלום שלהם לעבוד בתוכנית לסיוט מתמשך, כך לדבריהם.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי פאלון
ג'ימי פאלון
טענות קשות. ג'ימי פאלון
(צילום: Evan Agostini/Invision/AP)
על פי התחקיר, שני עובדים נוכחיים ו-14 שעבדו על הסט במהלך השנים, מספרים על "סביבת עבודה רעילה - הרבה מעבר לסטנדרטים הנהוגים בתוכניות מהז'אנר הלייט נייט, שנחשב ללחוץ מאוד".
אותם עובדים טענו שפאלון "מתנהג באופן לא יציב" ו"לא מפסיק להחליף את הצוות הבכיר שלו", כולל העסקה של תשעה שואו-ראנרים בתשע השנים שלו בתוכנית, ש"משום מה לא יודעים איך לומר לו 'לא'".
העובדים מספרים על "אווירה מאוד קודרת", כשחלקם אף טוען שהם לא פעם ספגו הערות מזלזלות ומאיימות מצד הממונים עליהם, כולל מפאלון עצמו.
עוד נכתב בתחקיר על התפרצויות הזעם של המנחה, ולמרות שרובם פנו למחלקת משאבי אנוש וסיפרו על כך, הבעיות המשיכו. כל העובדים שבחרו להתראיין לתחקיר החליטו שלא לחשוף את שמם מחשש למעשה נקמה נגדם.
"לכתוב לתוכנית לייט נייט זו עבודת החלומות של הרבה אנשים, ואז הם נכנסים פנימה ומהר מאוד זה הופך לסיוט. זה עצוב שזה כך, במיוחד כשזה באמת לא צריך להתנהל בצורה הזו", אמר אחד העובדים.
2 צפייה בגלריה
ג'ימי פאלון
ג'ימי פאלון
חלק מהעובדים טוענים שחוו מחשבות אובדניות. ג'ימי פאלון
(צילום מסך)
בזמן שרבים מהעובדים שהתראיינו לכתבה שיבחו את כישרונו ויכולתו הקומית של פאלון, לא היה אחד שהסכים לומר דברים חיוביים על העבודה ב"טונייט שואו", או על מי מהשואו-ראנרים של התוכנית. "אף אחד לא אמר לג'ימי 'לא'. כולם הלכו על ביצים, במיוחד השואו-ראנרים. אף פעם לא ידעת איזה ג'ימי אתה הולך לקבל ומתי הוא הולך לאבד שליטה. תראו כמה שואו-ראנרים עזבו כל כך מהר. אנחנו יודעים למה הם לא הצליחו להחזיק מעמד בתפקיד", סיפר אחד העובדים.
שלושה מהמרואיינים אף טענו שהיו להם מחשבות אובדניות. "מנטלית, אני הייתי במקום הכי נמוך בחיים שלי", אמר אחד מהם. "לא רציתי לחיות עוד. חשבתי להתאבד כל הזמן. ידעתי בתוך תוכי שאני לעולם לא באמת אעשה את זה, אבל בראש שלי אמרתי לעצמי 'למה אני חושב על זה כל הזמן?'". העובדים אף העידו כי היו מכנים את חדרי ההלבשה של האורחים בתוכנית "חדרי בכי", כי הם היו נוהגים ללכת אליהם ולבכות בגלל היחס הלא ראוי שקיבלו על הסט.
מ-NBC נמסר בתגובה לתחקיר: "אנו גאים במיוחד ב'טונייט שואו', ויצירה של סביבת עבודה מכבדת היא אחת ממטרות העל שלנו. כמו בכל מקום עבודה, גם לנו היו עובדים שהעלו בפנינו את בעיותיהם - אלו נחקרו וטופלו במידה שנדרש טיפול. אנו מעודדים עובדים שמרגישים שהם חוו או ראו התנהגות שלא עומדת בקנה אחד עם המדיניות והנהלים שלנו לדווח עליה כדי שנוכל לטפל באותן בעיות".