סופרת הילדים חנה הורן, הלכה לעולמה בגיל 99 ביום רביעי בחיק משפחתה האוהבת, היא נקברה בכפר שמריהו לצד בעלה שמעון הורן. הורן ידועה בזכות ספרי הילדים האהובים שלה, בין היתר "הלו, הלו אבא" וספרי ההמשך "הלו, הלו אמא" ו-"הלו, הלו סבתא".
2 צפייה בגלריה
חנה הורן
חנה הורן
חנה הורן
(באדיבות המשפחה)
אישתו של נכדה, ריקי רוטר, ספדה לה בפייסבוק וכתבה: "היא היתה לוחמת שסייעה בהקמת המדינה, מחנכת בחינוך המיוחד,וסופרת ילדים מבריקה שידעה לגעת ברכות בנפשו של כל ילד. עצובים על לכתך ומוקירים את מורשתך. נוחי בשלום".
הורן נולדה בניו יורק בשנת 1922 וגדלה בלוס אנג'לס. היא עלתה לארץ בתחילת שנות ה-30 ולמדה בתל אביב. מאוחר יותר נסעה ללמוד ספרות ילדים בארצות הברית והמשיכה בשליחות ציונית שם. לאחר ששבה לארץ התמסרה לחינוך ילדים, ניהלה גן ובמקביל כתבה ספרי ילדים במהלך שנות ה-60 כשאת מרביתם איירה אחותה ברכה פלדמן.
רב המכר הידוע שלה "הלו, הלו אבא" יצא בשנת 1963 והמשיך ללוות דורות של ילדים בעשורים אחר כך. הורן המשיכה לכתוב גם אחריו ספרים כמו "בוא ילד", "שחורי", "קלוד" ואת ספרי ההמשך לקלאסיקה: "הלו, הלו אמא" ו"הלו, הלו סבתא", סך הכל כתבה 15 ספרים. בשנת 2008 שחררה את האוטוביוגרפיה על חייה שנשאה את שם החיבה שלה "ללי".
2 צפייה בגלריה
עטיפת הספר "הלו, הלו אבא"
עטיפת הספר "הלו, הלו אבא"
עטיפת הספר "הלו, הלו אבא"
(צילום מסך)