ההצגה "מחסן השטוזים של דתיה" מבית תיאטרון אורנה פורת, שהוזמנה על ידי עיריית שדרות והייתה אמורה לעלות מול ילדי הגנים התורניים בעיר, בוטלה בעקבות לחץ מצד תושבי העיר. הסיבה: היא כוללת משחק משותף לגברים ונשים על הבמה.
1 צפייה בגלריה
מתוך "מחסן השטוזים של דתיה"
מתוך "מחסן השטוזים של דתיה"
מתוך "מחסן השטוזים של דתיה"
(צילום: אייל לנדסמן)
מדובר בהצגה שהזמינה העירייה לילדי הגנים התורניים, אולם כשנודע להורים על אופייה ושהיא כוללת גברים ונשים יחד על במה אחת, הם החלו להפעיל לחץ בסיוע רבנים, כאשר רוב הפניות היו לרב העיר. לבסוף העירייה נעתרה לדרישות התושבים - וההצגה בוטלה.
גורם בעירייה אמר: "אנחנו עובדים עם תיאטרון אורנה פורת ומזמינים הצגות באופן קבוע. פנו אלינו הורים לילדים מהחינוך וצוותים חינוכיים, ופנו גם לרבנים בבקשה לבטל את ההצגה. ביצענו התאמה ודאגנו להצגה חלופית שמתאימה לאורח החיים של הילדים".
ההצגה "מחסן השטוזים של דתיה" נכתבה על ידי המשוררת, הסופרת והמלחינה דתיה בן דור, שגם אחראית למוזיקה. ההצגה, על פי האתר הרשמי של תיאטרון אורנה פורת, מתאימה לילדים בגילי 6-3 ומספרת על השטוזונים: שטוזה, שטוזית, ושטוזי תפוזי, שמלמדים שליח פיצה להמציא חרוזים. שירים, סיפורים וקטעים מוזיקליים של דתיה בן דור משולבים במהלך ההצגה.
מעיריית שדרות נמסר בתגובה: "במסגרת פרויקט עירוני בגני הילדים סביב אוריינות ושפה, שמחה עיריית שדרות לשתף פעולה עם הצגותיו של תיאטרון אורנה פורת לטובת ילדי העיר. עקב חוסר תיאום ציפיות מספק מול מספר גנים תורניים והוריהם לגבי הצגה שאינה מותאמת לאורח חייהם של הילדים, החליטה העירייה להזמין הצגה אחרת עבור אותם ילדים. במקביל, תשמח העירייה להציג את ההצגה המקורית לילדי גנים אחרים ותפצה את התיאטרון על ביטול ההצגה. עיריית שדרות תמשיך לתת שירות מיטבי לכלל תושביה מכל המגזרים".
מהנהלת תיאטרון אורנה פורת נמסר: "תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער עובד שנים ארוכות בשיתוף פעולה צמוד עם העיר שדרות ומציג בפני ילדי העיר, הן במסגרת סל תרבות והן לקהל הרחב. 'מחסן השטוזים של דתיה' הינה הצגה ותיקה ומצליחה, עם שירי הילדים המוכרים והאהובים של דתיה בן דור. ההצגה רצה שנים ארוכות בכל רחבי הארץ, ודורות של ילדים גדלו עליה. העיר שדרות הזמינה מספר הצגות 'שטוזים' עבור ילדי הגנים בעיר. שתי ההצגות האחרונות אשר יועדו לילדי הגנים התורניים בוטלו. סיבת הביטול, כפי שנמסרה לנו, הינה העבודה שמשחקים בהצגה גברים ונשים על אותה במה. תיאטרון אורנה פורת מכבד כל החלטה ומדיניות, ובהתאם לזאת ביטלנו את ההצגות. אנו כמובן נמשיך להופיע עם הצגות האיכות שלנו בפני ילדי ישראל בכלל, וילדי שדרות בפרט".