פסטיבל סאנדנס עומד להסתיים רק מחר (א'), אולם טקס הפרסים של פסגת הקולנוע העצמאי האמריקני נערך כבר אתמול בעיירה פארק סיטי ובמהלכו הוכרזו המנצחים הגדולים. כרגיל בסאנדנס, זוכי הפרסים מבטאים את השאיפה של המארגנים לגיוון אתני ומגדרי. ברוח זו, צוות השופטים העניקו את הפרס הגדול לסרט הטוב ביותר תחרות העלילתית האמריקנית לדרמה In The Summers, שעוסק ביחסים בתוך משפחה היספנית בניו מקסיקו, ושהיוצרת הקולומביאנית-אמריקאית שלו, אלסנדרה לקורזה, שמגדירה עצמה כקווירית, זכתה גם בפרס הבימוי.
3 צפייה בגלריה
מתוך הסרט In The Summers
מתוך הסרט In The Summers
מתוך הסרט In The Summers
(צילום: באדיבות Sundance Film Festival)
בפרס התסריט זכה ג'סי אייזנברג שכתב וביים את A Real Pain המדובר, שבו הוא גם מככב לצד קירן קאלקין במסע שורשים לפולין, ואילו בפרס האנסמבל זכו במשותף אייזק וואנג, ג'ואן צ'ן, שירלי צ'ן, וצ'אנג לי הוא - צוות שחקני דרמת ההתבגרות Didi שמלווה נער ממוצא טייוואני שמתקשה להיקלט בתיכון. הסרט שביים שון וואנג קיבל גם את הכרת הצופים כשזכה בפרס חביב הקהל לסרט עלילתי מתוצרת ארצות הברית. בפרס ההופעה פורצת הדרך זכתה ניקו פארקר על תפקידה ב-Suncoast של לורה צ'ין בו היא מככבת לצד וודי הארלסון ולורה ליני.
3 צפייה בגלריה
ג'סי אייזנברג וקירן קאלקין בפסטיבל סאנדנס
ג'סי אייזנברג וקירן קאלקין בפסטיבל סאנדנס
פרס התסריט על מסע שורשים לפולין. ג'סי אייזנברג וקירן קאלקין בפסטיבל סאנדנס
(צילום: AP)
במסגרת התחרות העלילתית הבינלאומית זכתה הדרמה המקסיקנית Sujo של אסטריד רונדרו ופרננדה ואלדס. במסגרת המקבילה לקולנוע תיעודי בינלאומי נורבגיה התבלטה עם שני הפרסים הגדולים; A New Kind of Wilderness של סיליה אבנסמו יאקובסון, שמתעד משפחה שמתגוררת בבידוד בטבע, קיבל הכרה כסרט הטוב ביותר, בעוד שבנג'מין רי, היוצר מאחורי הדוקו המרגש Ibelin זכה בפרס הבימוי. הסרט שמשחזר את החוויה החברתית של גבר צעיר ומשותק דרך סביבת הגיימינג שלו זכה גם בפרס חביב הקהל בקטגוריה זאת, וחשוב יותר - נרכש להפצה על ידי נטפליקס. בפרס הסרט התיעודי האמריקני הטוב ביותר זכה הדוקו Porcelain War שמתלווה לפעילותם של אמנים אוקראינים בצל המלחמה הנוראית שמתרחשת במדינה.
3 צפייה בגלריה
אלסנדרה לקורזה
אלסנדרה לקורזה
זכתה בפרס הבימוי. אלסנדרה לקורזה
(צילום: באדיבות Sundance Film Festival)