השחקן זוכה האוסקר וויליאם הרט הלך לעולמו אתמול (א') כשהוא בן 71. הרט זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"נשיקת אשת העכביש" (1985).
2 צפייה בגלריה
ויליאם הרט
ויליאם הרט
וויליאם הרט
(GettyImages)
בנו של הרט, וויל, אישר את הפרטים לדדליין וספד לו: "בעצב רב משפחת הרט מתאבלת על מותו של וויליאם הרט, אב אהוב ושחקן זוכה אוסקר, שבוע לפני יום הולדתו ה-72. הוא מת בשלווה, לצד משפחתו, בנסיבות טבעיות".
הרט כאמור זכה באוסקר על הסרט "נשיקת אשת העכביש, בו שיחק הומוסקסואל, שחולק תא כלא עם אסיר פוליטי בברזיל. הוא קיבל שתי מועמדויות נוספות לפרס השחקן הטוב ביותר בשנתיים הבאות, על תפקידיו ב"ילדים חורגים לאלוהים" ו"משדרים חדשות". והיה מועמד לפרס שחקן המשנה על תפקידו ב"היסטוריה של אלימות".
הרט נולד ב-1950 ולמד תיאולוגיה באוניברסיטה, אך החליט לעבור לתחום המשחק ונרשם לבית הספר היוקרתי ג'וליארד ב-1972. אחרי סדרה של תפקידים בתיאטרון, הוא קיבל תפקיד רציני ראשון בקולנוע בסרטו של קן ראסל Altered States, ומיד לאחר מכן שיחק גם במותחן הארוטי והמהפכני אז, של לורנס קסדן, "כחום הגוף" לצד קתלין טרנר.
2 צפייה בגלריה
ויליאם הרט
ויליאם הרט
ארבע מועמדויות לפרס האוסקר וזכייה אחת. הרט
(GettyImages)
התפקיד ב"כחום הגוף" היה הפריצה שלו והפך אותו לאחד הכוכבים הגדולים של הוליווד בשנות ה-80. בהמשך כיכב הרט בסרט נוסף של קסדן, הפעם דרמה קומית, בשם "החברים של אלכס" ובמותחן הריגול Gorky Park. שנתיים מאוחר יותר הוא שיחק כאמור ב"נשיקת אשת העכביש" של הקטור בבנקו וזכה בפרס האוסקר.
בשנות ה-90 הספיק לשחק במספר תפקידים, אך לא הצליח לשחזר את ההצלחה – בין היתר ב- Until the End of the World של וים ונדרס ו-A Couch in New York של שנטל אקרמן. ב-2005 קיבל את המועמדות הרביעית שלו בקריירה לפרס האוסקר כאיש המאפיה ריצ'י קיוזאק בסרטו של דייויד קרוננברג, "היסטוריה של אלימות".
שלוש שנים מאוחר הרט לוהק במפתיע כגנרל תדאוס "תאנדרבולט" רוס ב"הענק הירוק" והפך לחלק בלתי נפרד מהעולם הסינמטי של מארוול. בהמשך דמותו הופיעה גם ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"האלמנה השחורה". מארק רפאלו, ששיחק לצידו בסרטי מארוול, ספד לו: "עוד אבידה גדולה לקהילת השחקנים. שחקן גדול, ראש גדול. נוח על משכבך בשלום".
הרט היה נשוי פעמיים, למארי-בת הרט מ-1971 עד 1982 ולהיידי הנדרסון מ-1989 עד 1992.