מרילין מנסון תובע את ארוסתו לשעבר, השחקנית אוון רייצ'ל ווד, לאחר שזו טענה כי אנס אותה והאשימה אותו בהתעללות שספגה ממנו בזמן שניהלו מערכת יחסים - כך מדווח הערב (ד') אתר "דדליין".
3 צפייה בגלריה
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד
מרילין מנסון ורייצ'ל אוון ווד
(צילום: Eric Charbonneau/Wireimage/GettyimagesIL)
על פי התלונה שהוגשה היום, "פעולה זו נובעת מהמעשים הפסולים והבלתי חוקיים שנעשו כדי לקדם את הקונספירציה של הנתבעת אוון רייצ'ל ווד והפרטנרית הרומנטית לסירוגין שלה, הנאשמת אשלי (אירמה) גור, במטרה להוקיע בפומבי את התובע בראיין וורנר, הידוע גם כמרילין מנסון, כאנס ומתעלל - שקר זדוני שמטרתו לחסל את קריירת המוזיקה, הטלוויזיה והקולנוע המצליחה של וורנר".
כתב התביעה מעלה האשמות קשות נגד ווד וגור, לפיהן השתיים פרצו למחשביו ולמדיה החברתית של המוזיקאי, ו"יצרו חשבון אימייל פיקטיבי במטרה לייצר ראיות לכאורה לכך שוורנר שלח במייל פורנוגרפיה לא חוקית". בנוסף לכך, התלונה טוענת כי הן התחזו לסוכן FBI אמיתי על ידי זיוף והפצת מכתב בשמו כדי ליצור חזות כוזבת שלפיה הקורבנות לכאורה של מנסון ובני משפחותיהם נמצאים בסכנה, וכי מתנהלת חקירה פלילית נגדו.
3 צפייה בגלריה
מרילין מנסון
מרילין מנסון
מרילין מנסון
(צילום: AP)
לדבריו, הן סיפקו למאשימות פוטנציאליות רשימות ותסריטים לתלונותיהן, תוך פירוט ממשי של מעשי ההתעללות הספציפיים לכאורה שבגינם עליהן לתבוע את מנסון; והצהירו הצהרות כוזבות ביודעין בפני המאשימות הפוטנציאליות, בהן הטענה כי מנסון צילם תקיפה מינית של קטינה.
"אנו מגישים כעת את התביעה כיוון שהצלחנו לאסוף כמות עצומה של ראיות - בהן מסמכים והצהרות עדים - שמוכיחות שהסיפורים שאוון רייצ'ל ווד ושותפתה לקונספירציה זייפו והפיצו נקמניים ואינם נכונים", אמר ל"דדליין" עורך דינו של מנסון, הווארד קינג. "חשוב מאוד להבדיל בין הדמות של 'מרילין מנסון' לבין האדם בראיין וורנר. הטענות של ווד עלולות להדהד בגלל הדמות ה'מזעזעת' במכוון של 'מרילין מנסון', אולם הן פשוט לא משקפות את האמת. העובדות המומצאות שהן כתבו עשור לאחר מכן מעולם לא התרחשו".
התביעה, שמבקשת "לאסור על ווד וגור לעסוק בהתנהגות פסולה נוספת כלפי וורנר", מגיעה כשבועיים לפני שרשת HBO משדרת את סרטה התעודי של הבמאית איימי ברג, "לקום כעוף החול" (Phoenix Rising), שעוסק בהאשמות של כוכבת "ווסטוורלד" נגד המוזיקאי. מטעמה של ווד טרם הגיבו בנושא, על פי אתר "דדליין".
בסרט, בין היתר, היא טוענת כי מנסון אנס אותה על סט צילומי הקליפ לשירו Heart-Shaped Glasses ב-2007. "זו הייתה אמורה להיות סצנת מין מתוסרטת", אמרה שם, "אך הוא חדר אליי באמת ברגע שהמצלמות הפסיקו לצלם. אני מעולם לא הסכמתי לכך". עוד טענה ווד, אז בת 20 בלבד, כי אולצה לשתות אבסינת' על הסט למרות שהיה אסור לה חוקית לצרוך אלכוהול ובקושי הייתה בהכרה ולא הייתה לה יכולת להתנגד למעשיו לכאורה של מנסון.
3 צפייה בגלריה
רייצ'ל אוון ווד
רייצ'ל אוון ווד
רייצ'ל אוון ווד
(צילום: AP)
בסרט ווד אומרת שהיא לא ידעה איך להתנגד או לומר לא, "כי חינכו אותי כך שאף פעם אסור לי לענות, צריך פשוט לספוג ולהמשיך הלאה". היא הוסיפה כי "הצוות הרגיש מאוד לא בנוח בסיטואציה, ואף אחד לא ידע מה לעשות". עוד אמרה כי התקרית לכאורה "גרמה לה להרגיש מגעיל במיוחד ושהיא עשתה משהו מביש. אני למעשה נאנסתי מול המצלמות, הוא הכריח אותי לקיים יחסי מין תחת מעטה של שקרים".
הזמר, ששמו האמיתי הוא בראיין וורנר, הספיק בעבר להכחיש את הטענות נגדו והעביר באמצעות פרקליטו הצהרה ליוצרי הסרט והבמאית איימי ברג. "מרשי דוחה מכל וכל את הטענות לתקיפה מינית או התעללות", טען. "לטענות המזעזעות הללו נגד הלקוח שלי יש שלושה דברים במשותף: כולן שקריות, נטען שקרו לפני עשור וחלק ממתקפה מתואמת של בנות זוג לשעבר ומכרים של מרשי שהפכו לנשק את הפרטים שנוגעים לחייו הפרטיים ומערכות היחסים ההדדיות לסיפורי זוועה מפוברקים".
ווד ומנסון נפגשו כשהיא הייתה בת 18 והוא בן 38. הם התארסו ב-2010, אך נפרדו מספר חודשים לאחר מכן. ווד העידה בפני הקונגרס ב-2018 על כך ששרדה תקיפה מינית כדי לעודד קורבנות נוספים להעיד גם כן. בעקבות עדותה בסנאט של מדינת קליפורניה חוקק חוק הפיניקס, שמסיר את מגבלת תקופת ההתיישנות מעבירות מין.
הסרט מגולל את פעילותה של ווד בעידוד חוק הפיניקס והפעולות שלה כדי לשכנע נשים נוספות להיחשף ולהעיד את שעבר עליהן. במהלכו היא מפרטת הכול אודות מערכת היחסים הרעילה שלה עם מנסון וההתעללות שעברה לכאורה, כמו גם ההחלטה שלה לצאת עם הסיפור בפומבי.