הבמאי יו הדסון, שהיה מועמד לאוסקר על סרטו "מרכבות האש", הלך לעולמו בגיל 86 בביתו שבלונדון. לפי הדיווח בעיתון ה"גארדיאן", הדסון מת בעקבות מחלה.
2 צפייה בגלריה
יו הדסון
יו הדסון
יו הדסון
(Carlos Alvarez/Getty Images)
יליד לונדון, הדסון עשה לעצמו שם כבמאי פרסומות - כמו בני דורו רידלי סקוט, טוני סקוט ואלן פארקר. תפקידו הראשון בקולנוע העלילתי היה בסרט "אקספרס של חצות" (1978) של חברו פארקר, שם סייע במלאכת הבימוי.
ב-1981 ביים הדסון את סרטו העלילתי הראשון, "מרכבות האש", שזכה להצלחה רבה. הסרט היה מועמד לשבעה פרסי אוסקר, כוללב קטגוריית הבימוי עבור הדסון, וזכה בארבעה פסלונים - עבור הסרט הטוב ביותר, התסריט המקורי הטוב ביותר, עיצוב התלבושות והפסקול של המלחין היווני ואנגליס, שהפך מאז לאייקוני.
2 צפייה בגלריה
מתוך "מרכבות האש"
מתוך "מרכבות האש"
מתוך "מרכבות האש"
(באדיבות yes)
סרטו הבא, "גרייסטוק" (1984), עיבוד לספרי "טרזן" של אדגר רייס בורוז, הצליח במידה פחותה יותר, אולם עדיין זכה בשלוש מועמדויות לפרס האוסקר. הסרט שביים הדסון בשנה שלאחר מכן, "מהפכה" בכיכובו של אל פאצ'ינו, נחל כישלון קופתי וביקורתי - אם כי גרסת הבמאי הערוכה-מחדש שיצאה ב-2008 זכתה לשבחים. בשנת 2000 חדל הדסון מלביים - עד 2016, כשיצא סרט שביים בספרד, "למצוא את אלטמירה" בכיכובו של אנטוניו בנדרס.
הדסון הותיר אחריו את אשתו מרים ובנו תומס.