מייסד וגיטריסט להקת דה סקריפט מארק שיהאן הלך לעולמו בגיל 46 לאחר מחלה קצרה, כך נודע היום (ו') ברשתות החברתיות של הלהקה.
2 צפייה בגלריה
דה סקריפט
דה סקריפט
מארק שיהאן. גיטריסט להקת דה סקריפט
(צילום: AP / Richard Drew)
"הבעל, האבא, האח, חבר הלהקה וחברנו האהוב מארק שיהאן, הלך לעולמו היום בבית החולים לאחר מחלה קצרה", נכתב בהודעה מטעם להקת הפופ-רוק האירית. "המשפחה והלהקה מבקשים מהמעריצים לכבד את פרטיותנו בתקופה טרגית זו".
בשנה שעברה שיהאן נעדר מהמקטע האמריקני של סיבוב ההופעות של הלהקה, ובזמנו חברי הלהקה התייחסו להחלטה זו כמחויבויות משפחתיות קודמות של הגיטריסט. "זה הסיפור שלו, אבל אני מניח שאם יכולתי לתמצת את זה במילותיי - הילדים שלו היו צריכים אבא, ואשתו הייתה צריכה בעל", אמר דני או'דונוהיו, זמר וקלידן הלהקה.
2 צפייה בגלריה
דה סקריפט
דה סקריפט
דה סקריפט
(צילום: AP / Peter Kramer)
דה סקריפט הוקמה בשנת 2001 בדבלין על ידי שיהאן ואו'דונוהיו, שהיו חברי ילדות, והמתופף גלן פאוור, והיא ידועה בעיקר בזכות להיטיה משני העשורים הראשונים של שנות ה-2000, בהם The Man Who Can't Be Moved, Breakeven, We Cry ו-Hall of Fame שבוצע עם וויל. איי. אם.
לאורך שנות פעילותם הקליטו שישה אלבומים ומכרו כ-20 מיליון עותקים, ואלבומם הראשון שנשא את שמם ויצא בשנת 2008 הגיע לפסגת המצעדים בבריטניה. בנוסף, חברי הלהקה הופיעו בשלל פסטיבלים ברחבי העולם, זכו במבחר פרסים באירלנד מולדתם, וכן היו מועמדים לפרסים רבים בארצות הברית ובבריטניה.