שעה קלה לאחר שזכתה אוקראינה בתחרות האירוויזיון ובצל המלחמה המתמשכת, חברי להקת קאלוש אורקסטרה ערכו לפנות בוקר (א') מסיבת עיתונאים בה הצהירו כי הניסיון לחסל את התרבות האוקראינית לא צלח וכי המטרה היא לארח את התחרות בשנה הבאה "באוקראינה החדשה והשלווה".
כאמור, המדינה זכתה אמש בתחרות עם 631 נקודות - בהתאם לתחזיות ולמרות שדורגו רק במקום הרביעי לאחר הצבעות השופטים. "אני רוצה קודם כל להודות לכולם, לכל האוקראינים והאנשים ברחבי העולם שהצביעו לנו ועזרו לנו להביא את הניצחון. זה מרגש מאוד. זה חשוב לנו מאוד, במיוחד השנה. תחי אוקראינה!", כך אמר סולן הלהקה, אולג פסיוק.
3 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה
(AP)
אתם חושבים שהצביעו לכם בגלל המלחמה או בגלל השיר? "אכן לאחרונה השיר היה במקום הראשון לפי ההימורים, אבל אפילו לפני המלחמה שפרצה הוא היה בטופ 5, לפי ההימורים. אני מאוד נהנה לשמוע את השיר הזה בכל רחבי אירופה במדינות שביקרנו בהן לאחרונה. זה היה ממש נחמד לשמוע אותו מושמע בכל מקום ואנחנו רוצים להודות לכל מי שמאזין לו והצביע לו".
מה אתם חושבים שהניצחון שלכם מייצג עבור אירופה? "זהו ניצחון מאוד משמעותי לאוקראינה בימים אלה. התרבות האוקראינית מותקפת לאחרונה ואנחנו כאן כדי להוכיח שלתרבות ולמוזיקה האוקראינית יש ייחוד ויופי משלהן".
האם קיבלתם כבר שיחת טלפון מהנשיא זלנסקי? ואיך אתם מדמיינים שהמדינה שלכם תארח את תחרות האירווויזיון בשנת 2023? איך זה יכול להתקיים? "לא הייתה לי הזדמנות לדבר איתו. כמו שאתם יודעים, יש לו דברים חשובים אחרים לעשות בימים אלה. בנוגע לתחרות, אני בטוח שבשנה הבאה נשמח לארח את אירופה באוקראינה החדשה, המשודרגת והשמחה".
ההצבעות בבית הקפיצו את הניקוד שלכם משמעותית. אתם מרגישים את התמיכה מהציבור? איזה מסר זה מעביר לאנשי המדינה שלכם? "התמיכה באוקראינה היא משמעותית מאוד עבורנו בזמנים אלה, ואנחנו ממש מעריכים את זה שעזרתם לנו עם הקולות שלכם".
3 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה
סולן קאלוש אורקסטרה אולג פסיוק
(AP)
מה תעשו כשתגיעו הביתה? האם תלכו להילחם במלחמה? "יש לנו אישור זמני להיות פה שנגמר בעוד יומיים בדיוק, ואחר כך נחזור לשם. קשה לומר מה אעשה כשאחזור כי זאת הפעם הראשונה שאני משתתף באירוויזיון, אבל כמו כל אוקראיני אנחנו מוכנים להילחם כמה שנצטרך - עד הסוף".
אירוויזיון כן עוסק בפוליטיקה ובמוזיקה ובסוף זכיתם - אנשים הפגינו סולידריות אבל יכולנו לראות את השוני בהצבעות, והשופטים לא הצביעו כמו הקהל בבית. איך אתה מסביר את הפער הזה ולמה? "זה תמיד שונה לראות אמן במציאות מאשר דרך המסך. גם אנחנו וגם מתמודדים אחרים עשינו את זה דרך המסך, אבל כנראה שנעבוד אפילו קשה יותר אעל האופן שבו נעביר מוזיקה, כך שהשופטים שראו אותנו דרך המסך יראו אותנו טוב יותר".
סיפרתם לנו על הדאגות כלפי המשפחה והחברים שלכם, מה יקרה להם. כמה אתם דואגים לחזור הביתה למלחמה? "הדאגה לא נגמרת כשאתה עובר את הגבול, כי בכל אופן כל המשפחה והקרובים אליי שם. לפעמים זה אפילו יותר מנחם להיות שם איתם כי זה האופן שבו אני יכול לעזור להם, כשאני לידם".
3 צפייה בגלריה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה
קאלוש אורקסטרה אחרי הזכייה בגמר
(AP)


בסוף ההופעה שלכם ביקשתם את עזרת העולם לאוקראינה. איך? "צאו, דברו על זה, צרו קשר כם הממשלות שלכם שיעזרו לנו, יש פה כל כך הרבה כלי תקשורת. אם אפילו תכתבו על זה, זה יעזור מאוד".
יש מדינה שהייתם רוצים שתארח את התחרות בשמכם? "זה מוקדם מדי לדבר על הפרטים האלה. נעשה את המיטב לגרום לה להתקיים באוקראינה".