מייקל פלטלי, כוריאוגרף וכוכב "ריברדאנס" ו"לורד אוף דה דאנס" אובחן עם סרטן אגרסיבי, כך דווח אמש (ד') בחשבון האינסטגרם של הרקדן.
1 צפייה בגלריה
מייקל פלטלי
מייקל פלטלי
מייקל פלטלי
(צילום: Gettyimages)
"חברים יקרים, יש לנו משהו אישי לחלוק עמכם", כתבו לצד תמונה של הכוכב מצולם מגבו כשהוא מביט לעבר הים. "מייקל פלטלי אובחן עם סרטן אגרסיבי. הוא עבר ניתוח ונמצא כעת תחת ידיהם המסורות של רופאים מצוינים. בשלב זה לא נשתף תגובות נוספות. נבקש רק שתתפללו עבורו ושתאחלו לו להחלים במהרה".
פלטלי (64), שנולד בשיקגו להורים איריים, זכה להכרה והפך לכוכב בינלאומי הודות להופעתו בתחרות האירוויזיון בשנת 1994, שם ביצע לראשונה קטע מ"ריברדאנס", שהפך את מחול הפולקלור האירי המסורתי לשם דבר ברחבי העולם. לאחר שעזב את המופע, יצר בעקבות ההצלחה של קודמיו גם את "לורד אוף דה דאנס", ובהמשך גם את המופעים Feet of Flames ו-Celtic Tiger. בשנת 2017 פרש פלטלי ממחול בעקבות פציעה, אחרי הופעתו האחרונה בלאס וגאס במרץ 2017.
בשנת 2003 אובחן הכוריאוגרף עם סרטן מסוג מלנומה, אחרי שצופה שהבחין בסימני המחלה על פניו של פלטלי במהלך ריאיון ב-MTV, הביא את הנושא לתשומת ליבו ושלאחריו הוא הלך להיבדק. "מעולם לא הבחנתי בכך, זה היה מזל ותו לא. זה היה רגע מפחיד מאוד להיות בו".
בעבר גייס הכוכב כסף עבור מחקרים של מחלת הסרטן וארגוני צדקה פורצי דרך. מאז פרש ממחול, הוא כתב, ביים וכיכב בסרט הביון והריגול Blackbird (2018).